خبرگزاری کار ایران

پلارک:

پیروزی ایران در منطقه باعث عصبانیت دشمن شده است

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۶۵۵

همرزم سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: دشمنان می‌خواستند اتحاد شیعه در عراق را به هم بریزند، اما حاج قاسم سلیمانی آنها را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حاج حسن پلارک از همرزمان شهید سپهبد قاسم سلیمانی در رویداد استارتاپی نوآوری فناورانه در سلامت امن و یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سه ماه قبل سردار سلیمانی ماموریتی را به بنده واگذار کرد تا توسعه درمان و سلامت را در عراق و سوریه بهبود ببخشم. همچنین وی گفت باید گردشگری سلامت در ایران را به 10 برابر اکنون برسانیم. ایشان اصرار داشت که هیچ‌وقت مقامات سپاه وارد این حوزه‌ها نشوند و تنها با سازماندهی صنایع این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه گفت: ایشان امنیت سیاسی، سلامت و فرهنگی را حلقه اتصال کشورهای منطقه می‌دانستند. این یکی از دیدگاه‌های وسیع سردار سلیمانی بود که کسی به آن توجه نکرد و معتقدم مردم هنوز زوایای شخصیت ایشان را درک نکردند. ما همچنان این بحث را در نیروهای قدس ادامه خواهیم داد و با توسعه و استمرار اوامر ایشان سعی می‌کنیم تلاش‌هایشان به ثمر بنشیند.

وی اظهار کرد: در محضر مقام معظم رهبری از سوی یکی از نزدیکان ایشان توصیفی ارائه شد که زوایای شخصیت سردار سلیمانی را به حق بیان کرد. ایشان گفتند سپهبد سلیمانی روحانی نبود، او یک شخصیت دینی یا فردی دارای پیشینه علمی در حوزه علمیه نبود اما ایشان به واقع یک آیت‌الله و نشانه بزرگی از سمت خدا بودند. ایشان یک آیت‌الله و مردم میدان عمل بود. یک شخصیت تک‌بعدی نداشت و در یک زمان و در چند جبهه فکر و مبارزه می‌کرد. سردار سلیمانی هم یک فرد موثر در مناسبات خارجی بود و همچنین فردی معنوی، دینی و نظامی محسوب می‌شد.

او گفت: اگر امروز در منطقه پیروز شده‌ایم و این پیروزی باعث عصبانیت دشمن شده است، آن را مدیون حاج قاسم سلیمانی هستیم. ما هرگز نمی‌توانیم به اندازه سعودی‌ها یا آمریکایی‌ها پول خرج کنیم. آنها هیچ محدودیتی در منابع مالی ندارند.آنچه باعث شد ما در کشورهای منطقه نفوذ داشته باشیم به خاطر کاریزمای سردار قاسم سلیمانی بود. نفوذ ما در کشورهای منطقه به خاطر حاکمیت حاج قاسم سلیمانی در قلب‌های انسانها بود. حاج قاسم سلیمانی همه را بسیج می‌کرد و بسیج اهالی محلی باعث می‌شد که آنها از دین و ملیت خودشان دفاع کنند. مردم تصور می‌کنند حاج قاسم سلیمانی با چند نفر ایرانی، داعش را شکست داده است تنها مستشاران و فرماندهان ایرانی بودند و باقی افراد بومی بودند. سردار سلیمانی با امکاناتی که در همان کشور وجود داشت داعش را شکست دادند.

وی در ادامه افزود: قریب 20 سال ایشان مقابل خرج کردن پول آمریکایی‌ها ایستاد. آنها می‌خواستند اتحاد شیعه را در عراق به هم بزنند. ایشان دخالتی در مسائل داخلی آن کشورها نمی‌کرد و تنها کاری که سردار سلیمانی به تعبیر خودش انجام می‌داد انسجام بیت شیعه بود. طبق قانون اساسی عراق باید شیعه حاکم باشد چون اکثریت جمعیت عراق شیعه هستند. آمریکایی‌ها هرچه خرج کردند در انتخابات و تفرقه انداختن بین شیعیان شکست خوردند. حاج قاسم سلیمانی با صرف کمترین هزینه معنوی حاکمیت شیعه را در عراق ایجاد می‌کرد. مهمترین عامل، حضور ایشان در تمام صحنه‌ها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز