خبرگزاری کار ایران

اولیایی‌منش:

خدمات بیمه‌‌ای باید بتواند دهک‌های مختلف جامعه را پوشش دهد

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۴۶۳

رییس مرکز تحقیقات عدالت در سلامت گفت: وقتی گفته می‌شود همه مردم باید تحت پوشش بیمه سلامت باشند، باید منابع مورد نیاز آن هم فراهم شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان بیمه سلامت، علیرضا اولیایی‌منش درباره پوشش اجباری بیمه سلامت افزود: ابتدای اجرای طرح تحول سلامت، پوشش بیمه همگانی آغاز شد و به‌دلیل عدم اجرای ارزیابی وسع، اتفاقاتی مثل همپوشانی بیمه‌ای، مهاجرت از صندوق بیمه سلامت ایرانیان به صندوق بیمه همگانی سلامت و تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتن ثروتمندان رخ داد.

وی ادامه داد: قرار نیست قانونی که برای محرومان و فقرا اجرا می‌شود، برای ثروتمندان هم انجام شود. از طرفی هنوز اطلاعات درآمدی افراد به صورت تدوین یافته وجود ندارد و این مشکل بزرگی است. باید به این سمت حرکت کنیم که همه اطلاعات روی هم قرار بگیرد تا اطلاعات جامع و کاملی برای مسائلی مانند پوشش بیمه‌ای داشته باشیم.

رییس مرکز تحقیقات عدالت در سلامت همچنین درباره اهمیت رسیدن به پوشش همگانی سلامت بیان کرد: پوشش همگانی سلامت سه بعد اصلی شامل پوشش کامل خدمتی، پوشش کامل جمعیتی و پوشش کامل قیمت دارد. یعنی بیمه‌ها باید بتوانند همه خدمات سلامت مورد نیاز کشور را با قیمتی پوشش بدهند که دهک‌های مختلف از این خدمات برخوردار شوند. به دلیل بی ثباتی‌های مختلف، از جمله منابع نمی‌توانیم به اهداف پوشش همگانی سلامت برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز