خبرگزاری کار ایران

نجار:

باید برای حمل متوفیان در جاده‌ها فکری کرد

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۲۰۶

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور گفت: اگر در تهران یک زلزله بالاتر از ۷ ریشتر بیاید حتما دو میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم این حادثه و ۸ میلیون تحت تاثیر غیرمستقیم قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل نجار رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور در آیین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل‌ کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی گفت: حوادث گوناگون هفته گذشته را به ملت ایران که واقعا هفته سختی را پشت سر گذاشتیم تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: باید از شهردار تهران و آقای کولیوند تشکر کرد چرا که با همدلی چنین پروژه ای را در جهت رسیدگی بهتر به افراد نیازمند درمان پیش بردند.

نجار اشاره ای به حوادث احتمالی تهران داشت و افزود: اگر در تهران یک زلزله بالاتر از ۷ ریشتر بیاید حتما دو میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم این حادثه و ۸ میلیون تحت تاثیر غیر مستقیم قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به ضرورت توسعه اورژانس هوایی گفت: رفتارهای ما در حوزه ترافیک هم رفتارهای خوبی نیست برای مثال زلزله ملارد را نگاه کنید که چه اتفاقی افتاد. همه به سمت ماشین های مان رفته و به خیابانها آمدیم و حالا تصور کنید ریزش ناشی از زلزله هم اضافه شود و ترافیک هم چاشنی آن بشود که دیگر امدادرسانی حتما ممکن نخواهد بود مگر اینکه از امداد هوایی استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در همین راستا تلاش می کنیم باند دوشان تپه در خیابان دماوند و باند قلعه مرغی هر دو حفظ شوند و به پد بالگرد اورژانس هوایی اختصاص پیدا کند تا بتوان در زمان وقوع حادثه کار جدی انجام داد.

وی گفت: اخیرا نیز با دستور رییس جمهور در دیدار با هوانیرو درخصوص امدادرسانی به مردم در زمان بروز حوادث و بحران به تفاهماتی رسیدیم.

نجار افزود: یکی دیگر از مشکلات ما بحث امدادرسانی جاده ای است که امروز چندین سازمان در آن نقش آفرینی می کنند و یک ماموریت دارند و همه سر صحنه حادثه می آیند اما آنجا ماشین آتش نشانی وجود ندارد و ماشین می سوزد و هموطنان هم در آن می سوزند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که در این گونه حوادث تعدادی جان باخته به جای می ماند و ابن در حالی است که نه اورژانس و نه هلال احمر حاضر نیستند با آمبولانس های خود جان باختگان را جا به جا کنند. در نتیجه باید برای این دو مشکل یعنی حمل متوفیان در جاده ها و وجود ماشین آتش نشانی فکری کرد تا این مشکلات هم برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز