خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بیشتر نقاط کشور بارانی و برفی است/ کاهش دمای هوا تا روز شنبه

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۵۷۴

سازمان هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور، آسمانی بارانی و در مناطق سردسیر و مرتفع، بارش برف را پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس گزارش سازمان هواشناسی امروز در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، برخی مناطق جنوب‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و از اواخر وقت، در جنوب کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع، به شکل برف بوده و در مناطق جنوبی، با رعد و برق و وزش باد همراه است.

علاوه بر این، روز جمعه در شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب بارش خفیف و در سایر مناطق کشور، بارش برف و باران و در مناطق جنوبی، رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس نقشه‌های هواشناسی، شدت بارش روز جمعه در نیمه جنوبی کشور بیشتر است. روز شنبه به جز نوار غربی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در سایر مناطق کشور، بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز شنبه شدت بارش در نیمه شرقی کشور و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر وجود دارد. روز یکشنبه نیز در سواحلی شمالی و در نوار شرقی کشور، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوای از صبح روز جمعه در مناطق شمال‌غرب و غرب کشور حدود ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد است و در مناطق البرز جنوبی و نواحی مرکزی، حدود ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد بخصوص از صبح روز شنبه، در شرق حدود ۳ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. همچنین روزهای جمعه و شنبه خلیج‌فارس و دریای عمان مواج خواهند بود.

آسمان تهران، امروز ابری، در بعضی ساعات شاهد بارش باران و برف و وزش باد خواهیم بود که در ساعات پایانی شب، آسمان نیمه ابری و شاهد کاهش وزش باد و کاهش ابر خواهیم بود.

بالاترین و پایین‌ترین دمای هوای تهران امروز به ترتیب ۸ و ۲ درجه خواهد بود. آسمان تهران در روز جمعه نیز نیمه ابری تا ابری و دارای مه صبحگاهی و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز