خبرگزاری کار ایران

حسینی خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه برای گسترش ورزش در میان دانش‌آموزان ناشنوا

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۲۹۵

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از انعقاد تفاهم نامه فی ما بین با رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: جوهره اصلی سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و یکی از ساحت‌های تعلیم و تربیت تمام ساحتی، تربیت بدنی و سلامت است که از اهمیت ویژه‌ای برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برخوردار است.

وی در ادامه اشاره کرد: تربیت بدنی و سلامت علاوه بر اینکه یکی از ساحت‌های تعلیم و تربیت تمام ساحتی است جز اثرگذارترین ساحت‌های تعلیم و تربیت بر دیگر ساحت‌ها نیز محسوب می‌شود.

حسینی افزود: برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سه موضوع است که نسبت به دانش‌آموزان عادی از اهمیت بیشتری برخوردار است و آن ورزش، هنر و رویکرد مهارت آموزی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی با اشاره به منعقد کردن تفاهم نامه‌ای میان فدراسیون ناشنوایان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ما باید بتوانیم در همه زمینه‌های ورزشی همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشیم و باید فراتر از این تفاهم نامه در صحنه عمل این فعالیت‌های مشترک را با کمک فدراسیون، به منظور ارتقاء تعلیم و تربیت و سلامت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در مشارکت‌های کلان در آموزش و پرورش استثنایی به خوبی پیش رفته‌ایم، افزود: در جلساتی که با خیرین مدرسه ساز کشور داشته‌ایم قول ساخت ۲۱۰ مدرسه را داده‌اند که با نام آغازی برای یک پایان نام گذاری شده است و در مشارکت‌های خرد هم همکاری‌های لازم در زمینه‌های مدرسه یاری، هنریاری، فن یاری، دانش یاری و ورزش یاری را نیز داشته باشیم.

حسینی در ادامه در تبیین این موضوع اضافه کرد: مدرسه باید هنریار داشته باشد یعنی هنرمندی که می‌تواند به نظام مدرسه کمک کند و یا استاد دانشگاه می‌تواند در زمینه دانش یاری کمک کند و ما باید در این راستا بتوانیم در محیط مدرسه ورزش یاری را نیز از ناحیه فدراسیون‌ها و انجمن‌های ورزشی و یا اولیاء علاقه مند به ورزش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گسترش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز