خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازى ۲ پایانه مترو در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۸۲۲

مدیر عامل شرکت متروی تهران از انجام مراحل مناقصه انتخاب پیمانکار ساخت پایانه آزادگان در خط ۳ مترو خبر داد و گفت: همچنین در صورت تامین بودجه ۲ پایانه متروى شهید کلاهدوز و نیز پایانه اکباتان در خط ۴ تا پایان سال راه‌اندازى مى‌شوند.

به گزارش ایلنا، علی امام مدیرعامل این شرکت از انجام مراحل مناقصه انتخاب پیمانکار ساخت پایانه آزادگان در خط ۳ متروى تهران خبر داد و عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از ارزیابی‌های کیفی و قیمت‌های پیشنهادی اواخر دی ماه برنده مناقصه مذکور مشخص شود.

او با بیان این که اقدامات باقی‌مانده مربوط به تکمیل پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ مترو به مساحت ۱۶ هکتار در حال پیگیرى است، خاطرنشان کرد: همچنین پایانه ۷ هکتارى اکباتان در همین خط نیز در حال ساخت است.

امام ادامه داد: پیش‌بینى مى‌شود پایانه اکباتان با ۲۱ خط پارکینگ در سال ۱۳۹۹ به بهره‌بردارى برسد.

مدیرعامل شرکت مترو در پایان گفت: پایانه شهید کلاهدوز که فاز نخست آن در حال بهره‌برداری است در صورت تامین بودجه تا پایان سال ۱۳۹۹ به منظور بهبود شرایط نگهداری و تعمیرات واگن‌های حمل مسافر تکمیل مى‌شود.

براساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهر تهران و حومه (مترو) این پایانه‌ها از جمله بخش‌های مهم خطوط مترو به شمار می‌آیند که عمده کاربری آنها غیر از تنظیم سرفاصله حرکت قطارها، شامل بخشی برای پارک شبانه ناوگان، انجام بازرسی، تعمیرات لازم و شستشوى واگن‌ها است. لذا از این نظر راه‌اندازى پایانه‌ها در ابتدای یا انتهای خطوط از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز