خبرگزاری کار ایران

اعلام اصول اساسی گزینش کارکنان وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۷۳۴

دبیر هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم با اشاره به اصول اساسی گزینش کارکنان گفت: در کار گزینش باید از مانع‌تراشی و سخت‌گیری‌های بی‌مورد پرهیز کرد.

به گزارش  ایلنا، محمد تقی نظرپور در نشست مدیران هسته‌های گزینش کارکنان منطقه ۱ آموزش عالی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد با عرض تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و با اشاره به صدور فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل هیئت‌های گزینش کارکنان در دی‌ماه ۱۳۶۱ گفت: یکی از اصول موفقیت و سربلندی در امر گزینش کارکنان، مشورت در امور است و کار در حوزه گزینش کارکنان، همانند عملکرد یک قاضی و شاید هم سخت‌تر از آن باشد تا با بررسی و قضاوت صحیح، حقی از کسی ضایع نشود.

وی با بیان اینکه در کار گزینش باید از مانع‌تراشی و سخت‌گیری‌های بی‌مورد پرهیز کرد، اظهار کرد: تصمیم‌گیری شما درخصوص بودن و یا نبودن افراد در سازمان بسیار مهم است و اگر این تصمیم‌گیری به‌درستی و به‌موقع صورت نگیرد، مطمئناً خساراتی به سازمان وارد می‌شود.

دبیر هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم با بیان اینکه اعمال گزینش در آموزش عالی و مؤسسات وابسته امری واجب و ضروری است، عنوان کرد: تقویت اصولی و ارتقای کیفیت انجام گزینش از برنامه‌های اساسی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و یکی از حساسیت‌های ستاد وزارت، نبود پرونده‌های مانده و بررسی نشده در هسته‌های گزینش است و اگر لازم باشد باید حتماً پرونده‌های مانده مجدداً بررسی‌شده و تصمیم‌گیری شوند و انتظار می‌رود این حساسیت وزارت علوم در هسته‌های گزینش دانشگاه‌ها هم لحاظ شود.

وی با تأکید بر قاطعیت در تصمیم‌گیری هسته‌های گزینش گفت: هسته‌های گزینش در تصمیم‌گیری‌ها نباید وسواس داشته باشند و زمانی که تصمیمی با مشورت و استفاده از خردجمعی گرفته می‌شود، بلافاصله باید ابلاغ و اجرا شود.

دبیر هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تعریف مفهوم گزینش به‌عنوان انتخاب افراد برای شغل خاص و امور موردنظر گفت: در این راستا انتخاب افراد اصلح و خیرخواه، معتقد به‌ نظام جمهوری اسلامی، قانون‌ گرا، توانمند و مسئولیت‌ پذیر، نظم‌ پذیر و نظم‌ دهنده و داشتن وجدان کاری و مهم‌ تر از همه علاقه‌مندی افراد به خدمت‌رسانی و شغل مورد نظر، از اصول اساسی گزینش کارکنان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز