خبرگزاری کار ایران

رای منفی شورا به اعتراض فرمانداری تهران به بودجه سال ۹۹ شهرداری

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۶۰۸

اعضای اعضای شورای شهر تهران به اعتراض شهرداری تهران در خصوص تعیین سیاست و الزامات بودجه ۹۹ رای منفی دادند.‌

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه شورا در خصوص تعیین سیاست و الزامات بودجه ۹۹ مورد بررسی  قرار گرفت.

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه شورای شهر در تشریح این مصوبه گفت: فرماندار تهران به مصوبه شورا در خصوص  تعیین سیاست و الزامات بودجه ۹۹ سه ایراد گرفته و عنوان کرده است که شورای شهر با این مصوبه به حوزه اجرا وارد شده و این درحالی است که این مصوبه با دستورالعمل تدوین بودجه ابلاغی از سوی وزارت کشور مغایرت دارد و همچنین اعلام کرده این سیاست‌ها مغایر با بودجه ۹۹ است.

وی با بیان این که سیاست های بودجه و الزامات آن ۱۳ سال پیش مورد توجه اعضای شواری اسلامی شهر قرار گرفت، گفت: شورا از آن سال همیشه این مصوبه تعیین سیاست‌ها را به تصویب می‌رسانده و فرمانداری هم هیچ وقت ایرادی به این مسئله نگرفته است. از طرفی از سال گذشته شورای شهر سیاست‌ها والزامات بودجه ۹۸ را تصویب و حتی سال گذشته نیز مورد اعتراض فرمانداری قرار نگرفت.

فراهانی گفت: اگر ایرادی در این زمینه وجود دارد، چرا فرمانداری سالهای گذشته این ایراد را نگرفته است؟

عضو شورای شهر تصریح کرد: در نتیجه نظر کمیسیون تخصصی این است که اعضای شورا همچنان به این مصوبه اصرار داشته باشند.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی اظهار داشت: فرماندار بدون طرح این موضوع در هیات تطبیق این نظرات را ارسال کرده است و حتی آقای میرلوحی که در این هیات عضو است این موضوع را نمی دانست و به نظر می‌رسد رئیس شورا باید به هیات تطبیق تذکر دهد.

وی افزود: اما این بار هیات تطبیق درست تشخیص داده است چرا که اعضای شورا در ۴ جلسه اولویت‌های بودجه را تدوین کردند و این مصوبه از دایره سیاستگذاری خارج شده چرا که شهرداری باید سیاست‌های ما در بودجه نویسی را تعیین کند و بعضا دیده شد که این سیاست گذاری نبوده بلکه تعیین تکلیف جزئیات بوده است.

در ادامه حسن رسولی به نحوه اداره صحن انتقاد کرد و گفت: من خودم هم فرماندار و هم استاندار بودم. فرماندار تهران اعتراض خود را از موضع جایگاه اداری به شورا فرستاده است و بر همین اساس این نامه اساسا قابل طرح در شورا نیست چرا که فرم ارسالش درست نیست و بهتر است هیات رئیسه اجازه ندهند که شورا تبدیل به یکی از بخش‌های فرمانداری شود تا این گونه مکاتبه را نکند.

هاشمی در واکنش به سخنان رسولی گفت: الان شرایط فرق کرده است. در این مدت فرمانداری به این شکل و مدل نامه‌هایش را ارسال می‌کرده و شما هم باید حواستان را جمع می کردید چرا که فرمانداری همیشه در این قالب نامه‌ها را ارسال می‌کند.

سپس بهاره آروین گفت: آیا کل مصوبه شورا دخالت در اجراست؟ اگر این طور است پس فصل اول که تعاریف و معانی است نیز دخالت در اجرا است؟ فرماندار در نامه‌اش ایرادهایی به مصوبه شورا گرفته اما دقیقا مشخص نکرده که به کدام بند این سیاست‌ها انتقاد دارد؟ و این در حالی است که این سیاست‌ها عینا مانند سال گذشته است و به نظرم ایرادشان وارد نیست.

سپس اعضای شورای شهر تهران به اعتراض شهرداری تهران در خصوص تعیین سیاست و الزامات بودجه ۹۹ رای نداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز