خبرگزاری کار ایران

عامل تخریب و آتش‌سوزی حوزه علمیه محله شریعتی دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۵۵۴

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری عامل تخریب و آتش سوزی حوزه علمیه "خیابان شریعتی" خبر داد و گفت: متهم تصاویر آتش سوزی را به خارج از کشور ارسال می کرد.

به گزارش ایلنا، سردار "علی ذوالقدری" با اعلام این خبر گفت: اواخر هفته گذشته از طریق سامانه فوریت های پلیسی۱۱۰ خبری مبنی بر تخریب و آتش سوزی در یکی از حوزه های علمیه شهر تهران در حوالی خیابان شریعتی به پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی اعلام شد و بررسی های اولیه نشان از این داشت که این آتش سوزی عمدی است.

وی تصریح کرد: دستگیری عامل یا عاملان این آتش سوزی در دستور کار پلیس امنیت عمومی "پایتخت" قرار گرفت و تیمی از ماموران امنیت عمومی مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با حضور ماموران در نشانی اعلامی و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد، مرد جوانی در حالی که نقاب به صورت خود داشته شیء که حاوی مواد منفجره بوده به سمت حوزه علمیه پرتاب و با آتش کشاندن تابلو و درب ورودی و تخریب شیشه های این حوزه از صحنه آتش سوزی فیلمبرداری و محل را ترک کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم چند خیابان آن طرف تر از محل وقوع حادثه سوار بر یک دستگاه خودروی سواری پژو۴۰۵ شده و از محل گریخته است، افزود: در گام بعدی مخفیگاه متهم در محدوه خیابان "شیراز" شناسایی و با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال یافت.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی اولیه به صراحت به آتش زدن حوزه علمیه محله "شریعتی" اقرار و اظهار داشت، از طریق شبکه فضای مجازی با فردی آشنا شدم که بعد از مدت زیادی گفت و گو و ارتباط با وی، ضمن آموزش نحوه ساخت بمب از من خواست تا این مکان و مکان های دیگر را به همین طریق تخریب و به آتش بکشانم و در آخر نیز فیلم آن را برایش بفرستم.

به گزارش سایت پلیس، سردار ذوالقدری با بیان این که متهم در اظهارات بعدی خود به تخریب و آتش زدن چند مکان دیگر نیز اعتراف کرد، اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم به دادسرا معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز