خبرگزاری کار ایران

زالی در مراسم یادبود سردار شهید قاسم سلیمانی:

انتقام جبهه مقاومت را به موقع خواهیم دید

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۸۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگرچه سردار سلیمانی شهید شد، اما صدای او همچنان در جامعه و دانشگاه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مراسم یادبود سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: باید از چند منظر به ترور سردار سلیمانی نگاه کنیم. ترور ایشان فاقد هرگونه استراتژی نظامی، امنیتی و تدبیر استراتژیک بود. آنها در شرایط غیرنظامی او را شهید کردند و رئیس جمهور روانپریش آمریکا هیچ افتخاری را از این فاجعه به دست نخواهد آورد.

وی در ادامه گفت: انتقام ایران اسلامی انتقادی راهبردی خواهد بود. اخراج آمریکایی‌ها از عراق راهبرد مدبرانه و سلحشورانه ایران است. ما انتقام جبهه مقاومت را به موقع خواهیم دید. جبهه‌ای که فراتر از مرزهای ایران و جغرافیای ما حضور دارد که البته ایران نقش بسزایی در این جبهه دارد. بدانید که سردار سلیمانی با دعوت رسمی به عراق رفت. آمریکایی‌ها می‌خواستند که یک آشوب در عراق ایجاد کنند. برای اینکه اهدافشان را در منطقه به نتیجه برسانند. گروه‌های سیاسی عراق طرحی را آماده کرده است تا به پارلمان ببرند و در نتیجه آمریکایی‌ها را از عراق خارج کنند. یکپارچگی این خواسته به خاطر خون سردار شهید سلیمانی است.

زالی افزود: سردار سلیمانی قلب‌های توده‌های مردم مسلمان را فتح کرد. او با همه مردم مسلمان ارتباط داشت و همه فرهنگ‌ها را کنار یکدیگر جمع می‌کرد. وقتی زوال داعش را نوید داد، گفت ما برای جلوگیری از زوال انسانیت در اینجا حضور پیدا کرده‌ایم. صلابت نظامی ایرانیان گوش فلک را تکان خواهد داد اما بن‌مایه این توان نظامی تسخیر قلوب است بنابراین می‌تواند از مرزهای ما عدول کند. دیپلماسی ایران مملو از عطوفت، مهرورزی و حمایتگری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:شناخت عمیق سردار سلیمانی و بینش بلند سیاسی او بسیار قابل توجه است. شهادت سردار سلیمانی با تاریخ شهادت جعفر طیار متقارن شد. جعفر طیار سومین مسلمانی بود که به پیامبر اسلام ایمان آورد. وقتی به حبشه رفت با تلاوت آیاتی از سوره مریم راه را برای ورود مسلمانان به آنجا گشود که نشان از خرد سیاسی او بود. ایشان در یک نابرابری نظامی در جنگ موصل همانند سردار سلیمانی شهید شد.

وی در پایان گفت: دانشگاهیان باید بدانند که چه وظیفه‌ای دارند. اگرچه سردار سلیمانی شهید شد، اما صدای او همچنان در جامعه و دانشگاه وجود دارد. اگر دانشگاه می‌خواهد ادامه دهنده راه سردار شهید سلیمانی باشد باید با بالا بردن اعتلای علمی کشور و عبور از مرزهای دانش مجدانه تلاش کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز