خبرگزاری کار ایران

تصویب دو فوریت احداث یادمان سردار شهید قاسم سلیمانی از طریق فراخوان بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۶۶۳

اعضای شورای شهر تهران به دو فوریت طرح احداث یادمان سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی از طریق فراخوان بین المللی رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران دو فوریت طرح احداث یادمان سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی از طریق فراخوان بین المللی در صحن شورای شهر بررسی شد.

علی اعطا رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران دوفوریت این طرح را مطرح و گفت: این مساله نباید مشمول مرور زمان شود و به کمیسیون‌ها ارجاع شود، چرا که تا فضای لازم حاکم است باید تأثیرگذاری بر کیفیت آثار رخ دهد.

اعطا ادامه داد: انتشار فراخوان بین‌المللی همچنان جنبه پیام‌رسانی جهانی دارد و در این مقطع اگر فراخوان دهیم نتایج مؤثری را به همراه خواهد داشت.

در ادامه محمود میرلوحی به عنوان مخالف دوفوریت گفت: برای اینکه بخواهیم زحمات سردار سلیمانی ماندگار شود باید طرحی جامع انجام و این کار نیاز به عجله ندارد از طرفی ما بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس را داریم و این کار جزو وظایف اصلی ما نیست.

در ادامه زهرا نژادبهرام به عنوان موافق این دوفوریت گفت: اهمیت و جایگاه ویژه سردار سلیمانی مشخص است و از طرفی این طرح دوفوریتی منتج به مقابله با تروریسم جهانی نیز می‌شود بنابراین باید در اسرع وقت انجام گیرد. طرح این یادمان ابزاری هنری، فرهنگی و اجتماعی است ضمن اینکه شهرداری قبلاً هم در این زمینه ظرفیت داشته و شورای شهر به دیپلماسی شهری و رویکرد اجتماعی و بین‌المللی در این زمینه توجه دارد.

دو فوریت طرح احداث یادمان سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی از طریق فراخوان بین المللی با ۱۵رأی موافق تصویب شد.

در ادامه کلیات این دو فوریت نیز به رأی گذاشته شد که با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

همچنین علی اعطا، رییس کمیته معماری شورای شهر تهران به عنوان ناظر اجرای این طرح انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز