خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سقوط مهتابی و ریزش گچ‌کاری‌های سقف در یک کلاس درس/ دانش‌آموزان آسیبی ندیدند

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۶۰۷

مدیرکل اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان با تکذیب خبر ریزش سقف کلاس درس در میناب گفت:‌ سقف ریزش نکرده، بلکه مهتابی سقوط کرده و گچکاری‌های اطراف آن نیز ریزش کرده است.

«فخرالدین هاشمی» مدیرکل اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تکذیب ریزش سقف مدرسه ابتدایی پورولی در روستای راونگ از توابع بخش مرکزی شهرستان میناب در استان هرمزگان بر سر دانش آموزان کلاس گفت: من شب گذشته این خبر را شنیدم و برای پیگیری آن با رییس آموزش و پرورش منطقه و مدیر مدرسه تماس گرفتم تا جزئیات خبر را از آنها که شاهد حادثه بوده‌اند جویا شوم. هر دو نفر آنها عنوان کردند که حادثه پیش آمده به صورتی که منعکس شده نبوده و اصلا سقفی ریزش نکرده است.

وی در ادامه توضیح داد: جزییات این اتفاق به این صورت بوده که مهتابی کلاس در زمان تعمیرات مدرسه به درستی نصب نشده و همین کم کاری موجب شد تا مهتابی پایین بیاید و در کنار آن گچکاری‌های اطرافش ریزش کنند. همان موقع هم دانش آموزان در کلاس درس بوده‌اند البته مدیر مدرسه اظهار داشته است، دانش آموزان از لحاظ جسمانی هیچ آسیبی ندیده‌اند و تنها به خاطر ریزش گچ‌های سقف دچار دلهره شده‌اند.

هاشمی  اضافه کرد: کارشناسان ما امروز صبح به محل این مدرسه رفتند و عدم ریزش سقف مدرسه را تایید کردند. این مدرسه تخریبی بوده و به طور کل آمار مدارس تخریبی در شهرستان میناب بالاست. البته همه ساله تعداد زیادی از این مدارس در طرح‌های تخریب و بازسازی و همچنین توسط خیرین بازسازی می‌شود.

مدیرکل اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان بیان کرد: تعداد مدارس تخریبی در سراسر کشور قابل توجه است. در سنوات گذشته تعداد مدارس تخریبی در استان هرمزگان بالغ بر ۴۰۰ مدرسه تخریبی بوده که با استفاده از اعتبارات دولتی و خیرین تقریبا نیمی از آنها در سال‌های اخیر تخریب و بازسازی شدند و نیمی دیگر باقی ماندند. مدارسی که باقی مانده‎اند با در نظر گرفتن اولویت‌هایی که ادارات آموزش و پرورش به ما اعلام می‌کنند کار تخریب و بازساری آنها را انجام خواهیم داد.

هاشمی مدیر کل اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در پایان گفت: در حال حاضر در شهرستان میناب بیش از ۴۰ پروژه در حال بهره‌برداری و اجرا وجود دارد که امیدواریم بتوانیم به سرعت مابقی مدارس تخریبی را بازسازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز