خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با ایلنا:

شهادت سردار سلیمانی مایه وحدت خواهد بود/ کمک دانشگاه‌ها به افزایش توان دفاعی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۳۲۶

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند به افزایش توان دفاعی کشور بیش از گذشته کمک کنند و تا به الان هم سهم موثری در این خصوص داشته‌اند.

«سید احمد معتمدی» رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این اتفاق ضایعه‌‌ای عمیق برای کشور بود، اما اعتقاد ما این است، افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی چه در زمان حیات و چه در زمان شهادتشان برای کشور برکت هستند. من مطمئنم با شهادت ایشان اتفاقات مهمی در منطقه خواهد افتاد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره خروج آمریکا از منطقه گفت: با توجه به جمعیتی که برای اعتراض به این اقدام آمریکا در محوطه دانشگاه امیر کبیر آمده بودند، می‌توان فهمید که شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی مایه وحدت خواهد بود و حتی زمینه خروج آمریکا از منطقه را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما دانشگاهی‌ها به عنوان بخشی از عموم مردم از ترور و شهادت سردار سپهبدحاج قاسم سلیمانی متاثر هستیم و مثل آحاد مردم سعی می‌کنیم به سهم خودمان آنچه که در توان داریم برای حفظ خون شهید سردار قاسم سلیمانی و شهیدان دیگر به کار بگیریم.

رییس دانشگاه امیر کبیر درباره تلاش برای رفع وابستگی ایران در حوزه علم و فناوری از کشورهای خارجی بیان کرد: ما باید در حوزه سیاسی و در بحث‌های نظامی تابع تصمیماتی باشیم که در مجموعه حکومت گرفته می‌شود. طبیعتا ما نباید جدا از این جریان حرکت کنیم، اما آنچه در این مقطع مهم، مشهود بوده این است که با فشارهایی که آمریکا از طریق ابعاد مختلف اقتصادی، نظامی و همچنین ترور افراد موثر در کشور مانند ترور سردار شهید قاسم سلیمانی وارد کرده، باید به زعم خود در پیشبرد فعالیت‌های علمی و فناوری تلاش کنیم و سعی بر رفع وابستگی کشور در حوزه علم و فناوری داشته باشیم.

معتمدی افزود: ایران باید برای جبران بتواند مقاومت اقتصادی را با تمام توان جلو ببرد. در این میان دانشگاه‌ها می‌توانند در هر برهه‌ای نقش کلیدی داشته باشند، به تعبیر دیگر دانشگاه‌ها می‌توانند هم در ابعاد علمی و هم در ابعاد اقتصادی و مسائل دیگر کمک کنند. دانشگاه‌ها همچنین می‌توانند به افزایش توان دفاعی کشور بیش از گذشته کمک کنند و تا به الان هم سهم موثری در این خصوص داشتند، اینها از جمله اقداماتی است که ما می‌توانیم به عنوان بخشی از جامعه برای کمک به کشور انجام دهیم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره ادامه ارتباط علمی با جوامع دانشگاهی آمریکا اظهار داشت:‌ اگر آمریکایی‌ها اقدامات خارج از چارچوب انجام می‌دهند، باید در جای خودش با آن برخورد شود، اما مطمئنا ما بحث‌های سیاسی را در موضوعات دانشگاهی، علمی و فناوری دخالت نمی‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز