خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت بهداشت مسئول بیکاری بهیارانِ آموزش‌دیده نیست/ جهاددانشگاهی بدون استعلام از ظرفیت استخدامی، آزمون بهیاران را برگزار کرد

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۱۱۵

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت مسئول بیکاری بهیاران آموزش‌دیده نیست، گفت: کمک‌پرستاران را جهاد دانشگاهی آموزش داد، در حالی که باید پیش از این از سازمان امور استخدامی، ظرفیت استخدام وزارت بهداشت را استعلام می‌کرد و بعد آزمون خود را برگزار می‌کرد که این کار را نکرد.

«قاسم جان‌بابائی» معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با کمک پرستارانی که از آنها به ازای آموزش با وعده کار، پول دریافت شده بود، اما در نهایت بکار گرفته نشدند، گفت: بهیاران یا کمک‌پرستاران را جهاد دانشگاهی آموزش داد، در حالی که حساب‌ و کتابی برای آموزش و بکارگیری آنها انجام نشده بود. جهاد دانشگاهی بدون توجه به نبود امکان استخدام آنها، این افراد را آموزش داد و ما مسئول این بهیاران بیکار نیستیم. جهاد دانشگاهی باید از سازمان امور استخدامی، ظرفیت استخدام وزارت بهداشت را استعلام می‌کرد و بعد آزمون خود را برگزار می‌کرد که این کار را نکرد. 

معاون درمان وزارت بهداشت در واکنش به مشکلات به وجود آمده برای بیماران تالاسمی و مرگ تعدادی از آنها به دلیل عدم دسترسی به دارو که چندی پپیش از سوی رئیس انجمن این بیماران مطرح شد، افزود: باید مشخص شود، به چه علتی مرگ رخ داده است؟ بنده فوق تخصص خون و سرطان هستم. تالاسمی رشته من است. کمبود یا تغییر دارو در کوتاه مدت باعث مرگ بیماری تالاسمی نمی‌شود. 

وی در ادامه افزود: مرگ بیمار تالاسمی به دلیل کمبود دارو ۱۰ سال طول می‌کشد. اگر بیمار به خاطر کمبود دارو فوت کند، باید آهن بدن به مقدار بسیار زیادی افزایش پیدا کند که این افزایش در دو ماه ممکن نیست. جدای سمتی که به عنوان معاون درمان دارم، این را به عنوان متخصص این رشته می‌گویم. 

 جان‌بابائی در ادامه با اشاره به شناسایی بیماری‌های نادر گفت: بیش از ۲۰۰ بیماری نادر شناسایی کرده‌ایم. برای حمایت از این بیماران باید مجلس تصویب کند و آنها را جزو بیماران خاص بیاورد. ما مشتاق اینگونه مصوبات هستیم. بسیاری از بیماری‌ها نادر و مادرزادی تحت پوشش حمایتی درمانی نیستند، زیرا مجلس باید برای آنها اعتبار تعیین کند. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا لازم نیست وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم در خصوص حقوق این بیماران اصرار و پیگیری کند؟ گفت: ما در این زمینه پیگیری می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که بنده را هر سال و بطور مداوم به سازمان برنامه و بودجه و مجلس می‌کشاند، دریافت ردیف بودجه برای بیماران خاص است. در حقیقت بیشترین مراجعات من برای پیگیری منابع برای بیماران خاص است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز