خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

تجهیزات و امکانات مورد نیاز بیمارستان‌ها تا تیر و مرداد سال آینده، تامین شده است

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۷۹۹

وزیر بهداشت گفت: تردید ندارم که امروز برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، روز فلاح جاودانی بود و روزی بود که عاشقانه، لحظه ها و لحظه ها، انتظارش را می کشید.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در آیین گرامیداشت سی و نهمین سالگرد حماسه کربلای هویزه و شهادت سید محمد حسین علم الهدی و یاران عاشورایی اش در یادمان شهدای هویزه، اظهار داشت: آخرین باری که سردار حاج قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتم، در سیمای نازنینش، وداع جاودانه و اشتیاق به شهادت را خواندم و در آخرین دیدارمان، تسبیح و انگشتری به من داد و آخرین صحبتش این بود که همواره فکر می کنم شاید آخرین باری باشد که همدیگر را می بینیم.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) زمان شهادتش فرمود به خدای کعبه رستگار شدم و تردید ندارم که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آخرین لحظات شهادت نیز این عبارت زیبا بر زبانش جاری شد و این ویژگی بندگان خالص مخلص خدا است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: وقتی از حضرت زینب(س) می پرسند که تو در این همه آتش، خون، تکه تکه های برادر، حلقوم پاره فرزند برادر و این همه آوارگی، چه دیدی؟ می فرمایند "والله ما رایت الی جمیلا" یعنی به خدا، جز زیبایی هیچ چیزی ندیدم و برخی می گویند که دختر پیامبر چرا در گفتمان خود از قسم جلاله استفاده کرده چون باور کردن چنین رنج و دشواری هایی، سخت است و این ویژگی روح های بلند و دل هایی است که به عشق خدا زنده اند.

نمکی یادآور شد: روزهای اول جنگ افتخار داشتم که به نام شهید علم الهدی، اردوگاهی را برای سکونت آوارگان خرمشهری بنا کنیم و این اردوگاه ۴۰۰ دستگاهی را در ساختمانی در اهواز برای سکونت این عزیزان که از ظلم صدام، آواره شده بودند، ساماندهی و راه اندازی کردیم.

وی بیان داشت: روزی آقای چکناواریان که ارمنی، آهنگساز و رهبر ارکستر است به دفتر بنده در سازمان برنامه و بودجه آمد و به وی گفتم که استاد چرا سمفونی شهید را تکمیل نمی کنید که گفت می دانی چقدر کار سختی است که برای مقام شهیدسمفونی بسازم؟ این کار هر کس نیست و یکی از جاودانه های این سرزمین باید باشد و مقام شهید والاتر از آن است که بنده بتوانم سمفونی خوب و در خور شان شهید بسازم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: یکی از زیباترین شیوه های شیعه، قرائت زیارتنامه است. اولین فردی که در تاریخ تشیع، زیارتنامه خواند، جابر ابن عبدالله انصاری بر مزار مطهر شهدای کربلا بود و کسی که دست یار و یاور نابینای پیامبر اکرم(ص) را در بیستم ماه صفر گرفت و بر مزار شهدای کربلا آورد، عطیه ابن سعد ابن جناده عوفی؛ صاحب ۵ جلد تفسیر قرآن معتبر بود.

نمکی اضافه کرد: عطیه ابن سعد ابن جناده عوفی می گوید که دست جابر را گرفتم و دیار به دیار با عشق حضرت اباعبدالله(ع) آمدیم تا به کنار فرات رسیدیم و جابر در آب فرات، غسل کرد و لباس احرام پوشید و زمانی که بر مزار حضرت سیدالشهدا(ع) رسیدیم، درخواست کرد که دستش را بر روی مزار بگذارم که شروع به گریستن کرد تا از هوش رفت و پس از اینکه با ریختن آب سرد به صورت جابر، به هوش آمد، امام حسین(ع) را صدا زد و گفت چرا جواب من را نمی دهی؟ آیا دوست جواب دوستش را نمی دهد؟ حق داری جواب من را ندهی چون با سر و رگ های بریده، دفن شده ای و بعد شروع به خواندن زیارتنامه کرد.

وی افزود: زمانی که معاویه و یزید ابن معاویه سعی می کردند که کار زیبای اباعبدالله الحسین(ع) در حادثه کربلا را به عنوان خروج از دین، نشان دهند، جابر ابن عبدالله انصاری فریاد می زد که "أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاةَ وَ آتَیْتَ الزَّکَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَیْتَ عَنِ الْمُنْکَرِ" یعنی من به عنوان یکی از همراهان پیامبر اکرم(ص) شهادت می دهم که این فرزند پیامبر راحل به تمام اصول و فروع دین خود، معتقد بود و بعد فریاد زد "فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْکَ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً ظَلَمَتْکَ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ" یعنی خدا لعنت کند کسی که تو را کشت، بر تو ظلم کرد و آنکس که ظلم را دید و ساکت ماند و پیام تمام عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) این بود که "فَیا لَیتَنی کنْتُ مَعَکم فَأفُوزَ مَعَکم" یعنی ای کاش من هم با تو بودم و رستگار می شدم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جبهه ها، مدرسه عاشقی، آموزش مدیریتی و آموزش زندگی کردن جوانمردانه و آزادانه بود، گفت: همواره می گویم که دفاع مقدس، برای دانشجویان، اساتید و تمام اعضای جامعه، یک دانشگاه بزرگ بود و چند درس بزرگ برای ما و خارج از کشور به همراه داشت.

نمکی افزود: اولین درس دفاع مقدس به ما این بود که اگر با وحدت ملی، همدلی و وفاق بایستیم، هیچ کس نمی تواند پشت ما را خم کند و دفاع مقدس، تنها جنگی در جهان بود که حتی یک میلی متر از خاک خودمان را پس از اتمام جنگ، بر سر میز مذاکره پس نگرفتیم و همدلی، رفاقت و جسارت جوانان کشور نشان داد که اگر همدلی و وفاق ملی را تحت بیرق ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حفظ کنیم، از همه آسیب ها در امان هستیم. دومین درسی که دفاع مقدس به ما داد، شیوه اداره کشور بود و بنده آن را به عنوان شیوه مدیریتی در وزارت بهداشت در ایجاد قرارگاه غذا و دارو اجرا کردم.

نمکی گفت: امسال یکی از سخت ترین سالهای اقتصادی را در کشور پشت سر می گذاریم و خوشبختانه به لطف خدا و حرمت خون شهدا، میزان کمبودهای دارویی با استفاده از شیوه قرارگاهی در تامین دارو و تجهیزات پزشکی، علیرغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی، یک سوم روز مشابه سال گذشته است و تجهیزات پزشکی و امکانات مورد نیاز بیمارستانها تا تیر و مرداد ماه سال آینده در کشور تهیه و تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز آمریکایی ها حماقت کردند و دست به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی زدند، خارج از معادلاتی است که دنیا از ما دریافت کرده و این یک، خودزنی و دیوانگی محض بود وگرنه در دنیا همه باور دارند که امروز با ایران اسلامی نمی شود در افتاد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: روزگاری برای رزمندگان ما در جبهه، داشتن آر پی جی جزو محالات بود و عراقی ها، لوله تانک را در سنگر می کردند و رزمندگان ما که با سلاح ژ۳ و کلاشنیکف بودند را به شهادت می رساندند اما امروز اگر عزیزان ما اراده کنند، با پایگاه های شلیک موشکی که داریم، همه جا را به زانو در می آوریم البته مقام معظم رهبری چندین بار تاکید کردند که ما اهل جنگ طلبی نیستیم و قرار نیست جنگی را آغاز کنیم اما قرار هم نیست که بنشینیم و تجاوزی را قاطعانه بی پاسخ بگذاریم و این بزرگترین درسی است که کشورهای دیگر از ایران گرفته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز