خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفتگو با ایلنا:

پیشنهاد مراقبت از بیماران سرطانی، آی‌سی‌یو، سکته مغزی و سی اف در منزل/ هزینه‌های هتلینگ بیمارستان از دوش بیمار برداشته می‏‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۱۰۷

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت طرح «خدمات مراقبت پرستاری در منزل» را تشریح کرد.

«طاهر موهبتی» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با تصمیمات بیمه سلامت در خصوص خدمات پرستاری مراقبت در منزل، گفت: پیشنهادات مربوط به بسته‌‌های مراقبت‌ پرستاری در منزل در بیمه سلامت تدوین شده است. پیشنهادات با سرپرستی رئیس سازمان نظام پرستاری که با مسئولیت تنظیم پیشنهادات خدمات مراقبت در منزل، به عضویت هیئت مدیره بیمه سلامت در آمده اند، تدوین و به وزیر بهداشت تقدیم شده است  تا در شورای عالی بیمه تصویب شود.

وی با بیان اینکه با دستورات وزیر بهداشت، امیدواریم طرح به نتیجه برسد، گفت: فعلا درخواست کرده‌ایم که در شورای عالی بیمه، ‌مراقبت از بیماران آی‌سی‌یو در منزل تصویب بشود. در آی‌سی‌یو بیمارانی را داریم که درمان ندارند و به صورت مراقبتی نگهداری می‌شوند. بازگشت آنها به خانه کمک خواهد کرد تا هزینه‌های هتلینگ از دوش بیماران برداشته شود. 

موهبتی در پاسخ به این پرسش که آیا بیمه سلامت توانسته به برآورد دقیقی از هزینه‌های طرح مراقبت پرستاری در منزل برسد؟ گفت: برای حل این مشکل پایلوت طرح را در چند شهر اجرا کردیم. در این پایلوت در رابطه با آی‌سی‌یو به نتایج قابل اتکائی رسیدیم. بنابراین پیشنهاد کردیم تا شورای عالی بیمه این مورد تحت پوشش قرار بگیرد. 

وی افزود: همچنین پیشنهاد دادیم با حضور معاونت‌های متعدد وزارت بهداشت و بیمه‌های دیگر کمیته‌ای تشکیل شود تا بیماری‌های سرطان، سکته مغزی و سی‌اف در این طرح بررسی شوند، البته بیماران آی‌سی‌یو از دو ماه پیش پیشنهاد داده شده است و خبر دارم که وزیر دستورالعمل آن را برای شورای عالی بیمه ارسال کرده است. 

موهبتی گفت: مراقبت پرستاری در منزل، یک تغییر رفتار محسوب می‌شود. واقعیت این است که جامعه نگران است، بیمارش را از آی‌سی‌یو به خانه منتقل کنند، و فکر می کنند بلایی سرش می آید که این بدلیل عدم آگاهی و دانش پزشکی است. البته در ایران موارد اندکی است که پزشک توصیه‌ای به بیمار کند و بیمار نپذیرد. بنابراین نیاز است اطلاع‌رسانی به مردم صورت بگیرد. آنها باید بدانند که مراقبت بیمار آی‌سی‌یو در خانه حتی بهتر از بخش آی‌سی‌یو است. 

وی تصریح کرد: نگاه ما در مراقبت‌های پرستاری در خانه بحث هزینه نیست. درست است که یکی از دستاوردهای آن پایین آمدن هزینه‌ها است، اما هدف ما از مراقبت‌ پرستاری در منزل از آن جهت است که به رضایت خانواده و بیمار کمک خواهد کرد. همچنین این اقدام باعث خواهد شد که هزینه درمان هم برای بیمار و هم برای بیمه‌ها کاهش پیدا کند. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ما در آی‌سی‌یو آنقدر پشت نوبتی داریم که پزشک و تخت بیکار نمی ماند و یکی از دلایلی که ما ‌بیماران آی‌سی‌یو را برای تحت پوشش قرار گرفتن انتخاب کردیم، کمبود تخت در این بخش است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز