خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

هیچ قطعه مکانیکی نیست که ایران نتواند تولید کند

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۹۷۴

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حوزه‌‌های علمیه در دوران کنونی بایستی با حوزه‌های علمیه چند دهه قبل متفاوت باشند و متناسب با اقتضائات روز بتوانند با جامعه تعامل کنند.

به گزارش ایلنا، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف لبنان دیدار و گفتگو کرد.

عاملی گفت:‌ ۹۵ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین دانشگاه‌های ایران مربوط به بعد از انقلاب بوده است و دانشگاه شریف نیز از جمله دانشگاه‌های برتر ایران است که ۹۷ درصد مقالات علمی آن مربوط به بعد از انقلاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، ایران تنها ۵۷۰۰ پزشک داشت که بخش قابل توجهی از آنها پزشکان هندی و پاکستانی بودند، اما امروزه ایران هرسال ۵۷۰۰ پزشک وارد شده به بازار کار دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:‌ ۹۷ درصد داروی جمهوری اسلامی ایران در داخل تولید می شود و در این زمینه وابستگی چندانی به خارج وجود ندارد.

وی ادامه داد:‌ امروز در برخی از شرکت های خصوصی کشور تولید موتور هواپیما صورت می‌گیرد و کارهایی که باعث حیرت همگان است، هیچ قطعه مکانیکی در صنعت نیست که جمهوری اسلامی خودش نتواند آن را تولید کند

عاملی تأکید کرد:‌ هیچ قطعه مکانیکی در صنعت نیست که جمهوری اسلامی خودش نتواند آن را تولید کند.

وی افزود: فقط‌ در ساخت توربین ها، شرکت زنجیره ای توانسته رتبه سوم جهان را به دست آورد که در جایگاه بالاتری از شرکت‌های بزرگ جهان قرار دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:‌ در المپیادهای علمی ریاضی، فیزیک، نجوم و ... جوانان و دانش  آموزان ایرانی رتبه اول تا دهم جهان را دارا هستند و در پایگاه داده های آماری جهانی همچون وب آو ساینس رتبه تولید مقالات علمی  جمهوری اسلامی ایران رتبه شانزدهم جهانی است.

عاملی با تأکید بر اینکه جهان اسلام باید در حوزه علم و فناوری قدرتمند شود خاطرنشان کرد:‌ صنایع دفاعی ما آن‌قدر قدرتمند است که دشمن اجازه تعرض و جنگ بر علیه ما را به خود نمی‌دهد.

وی افزود:‌ در حوزه اقتصادی نیز باید به این قدرت برسیم.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به نام‌گذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری گفت:‌ ده سال متوالی است که رهبری سال ‌های پیش رو را با عناوین اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند که نشان از اهمیت این موضوع است.

 وی با تأکید بر اینکه در حوزه اقتصاد هم باید طمع دشمن را از کشورهای خودمان دور کنیم، خاطرنشان کرد:‌ اگر نتوانیم به لحاظ اقتصادی قدرتمند شویم ممکن است برخی از جوامع در جهان پراکنده شوند و نگاه مردم ما به سمت جهان غرب متمایل شود.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون جایگاه حوزه در مقابله فرهنگی با دشمن گفت:‌ امام خمینی(ره) توانست از تمامی ظرفیت‌های کشور از جمله حوزه های علمیه استفاده کند.

عاملی تأکید کرد:‌ البته حوزه‌ های علمیه در دوران کنونی بایستی با حوزه‌های علمیه چند دهه قبل متفاوت باشند و متناسب با اقتضائات روز بتوانند با جامعه تعامل کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون توصیه‌ های رهبری در زمینه سبک زندگی و جنگ نرم گفت:‌ در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از نگارش متنی توسط مقام معظم رهبری مبتنی بر آن  ۳۴ لایه در زمینه سبک زندگی احصاء شد و به دنبال آن کمیسیون سبک زندگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تمامی آن ۳۴ لایه یک سند راهبردی تدوین کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز