خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اعلام کرد:

راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته طراحی اسباب‌بازی در دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۷۶۸

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به شکل‌گیری رشته طراحی اسباب‌بازی در دوره کارشناسی ارشد گفت: رشته طراحی اسباب‌بازی، بین‌رشته‌ای است و باید از جنبه‌های مختلف روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، هنری و حتی اقتصادی به آن نگاه کرد.

به گزارش ایلنا، مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست تخصصی «آموزش و پژوهش در صنعت اسباب‌بازی» که در حاشیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد، با اشاره به شکل‌گیری رشته طراحی اسباب‌بازی در دوره کارشناسی ارشد گفت: دو دانشگاه فرهنگ و هنر تهران و همچنین هنر اسلامی تبریز، به طور هم‌زمان طرح‌هایی را ارائه داده‌اند.

سرسنگی ادامه داد: دانشگاه فرهنگ و هنر به مبانی نظری صنعت اسباب‌بازی توجه کرده و دانشگاه دیگری بیشتر به جنبه‌های عملی این رشته معطوف بوده است، در حالی که رشته طراحی اسباب‌بازی، بین‌رشته‌ای است و باید از جنبه‌های مختلف روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، هنری و حتی اقتصادی به آن نگاه کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در فرهنگ ما به کودکان توجه چندانی نشده است؛ گفت: ما نیاز بچه‌ها را نه شناخته‌ایم و نه به آنها پاسخ داده‌ایم. چیزی به نام موسیقی کودک، معنی و مفهوم ندارد آن وقت، مرتب گلایه می‌کنیم چرا کودکان ما شخصیت‌های ایرانی را نمی‌شناسند و با مرد عنکبوتی و باب اسفنجی آشنا هستند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه در طول سال، چند فیلم خوب کودک و چند برنامه پرمخاطب تلویزیونی ساخته می‌شود؟ بیان کرد: ما باید مخاطب خود را بشناسیم و به آن توجه کنیم. امروز نیاز کودکان تغییر کرده و ما باید ذهن و زبان کودک امروز را بشناسیم. همان‌گونه که غربی ها از گذشته تا امروز به بچه‌ها، توجه بسیار داشته و دارند.

سرسنگی با اشاره به اینکه امروز شکل استعمار کشورها تغییر کرده است، تصریح کرد: استعمار فیزیکی در دنیای امروز، معنی ندارد و کشورها از طریق فرهنگ و هنر، کشورهای دیگر را به استثمار خود در می‌آورند و در این شرایط ضروری است که ما، هم فرهنگ خود را بشناسیم و هم روی شخصیت‌های فرهنگی خود سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز