خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه میان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و سازمان مدیریت صنعتی

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۶۴۹

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: سیاست ما این است که هیچ المپیادی را راه‌اندازی نکنیم مگر اینکه متولی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با سازمان مدیریت صنعتی برای برگزاری "المپیاد علمی کشوری اقتصاد و مدیریت" با حضور فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و ابوالفضل کیانی‌بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی صبح امروز در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با سازمان مدیریت صنعتی برای برگزاری "المپیاد علمی کشوری اقتصاد و مدیریت" با حضور فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و ابوالفضل کیانی‌بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی صبح امروز در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

کیانی‌بختیاری در ابتدای این مراسم گفت: «یکی از کارهای سازمان مدیریت استعدادها و پرورش مدیر در تراز جهان است در موضوع مدیریت استعداد، کارهایی را تحت‌عنوان مدیریت جهانی استعدادها انجام دادیم.»

او با بیان اینکه استقرار نخبگان از موضوعاتی است که در سازمان پیگیری می‌شود گفت: «در این‌باره سازمان کارهایی انجام داده و خوشحال می‌شود آنان را به اشتراک بگذارد. هر ارگانی باید به‌عنوان مسئولیت اجتماعی کمک کند که این موضوعات شکوفا شوند.»

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: «آماده هستیم در زمینه های مختلف مساعدت داشته باشیم یکی از این بحث ها مدیریت استعداد یعنی شناسایی، جذب و تجهیز کارآفرینان است.

کیانی بختیاری گفت: «پلاتفرمی طراحی کردیم که هر فرد به تعدادی از سوالات پاسخ دهد اطلاعاتی در بانک‌های مختلف به‌وجود می‌آورد و شخصیت فرد را به‌صورت آنلاین آنالیز می‌کند‌ این نشان از پتانسیل سازمان است.»

او افزود: «در زمینه مدیریت و اقتصاد و زمینه‌های دیگر می‌توانیم کمک کنیم که کارایی شغلی و استعدادهای فرد المپیادی شناسایی شود لذا در بحث کشف، استعدادیابی و تجهیز نسخه کارایی و آینده پژوهانه فرد در خدمت شما هستیم.»

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی درباره موضوع جذب، بورسیه و به‌کارگیری افراد المپیادی گفت: «سازمان با بنگاه‌های صنعتی بزرگی کار می‌کند که پتانسیل جذب نیرو دارند و به‌دنبال نیروهای نخبه و المپیادی می‌گردند.»

کیانی بختیاری مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان و دانشجویان برای استخدام را از اقدامات این سازمان دانست و این تفاهم‌نامه را در این‌ راستا مفید خواند.

مهاجرانی نیز در این مراسم گفت: «برای توسعه هر کشور باید بر روی سرمایه انسانی به جد کار کرد. مجموعه ما در این موضوع در حوزه مدارس استعدادهای درخشان و المپیادهای علمی فعالیت می‌کند.»

او ادامه داد: «نکته‌ای که در سرمایه انسانی مهم است این است که کشورهای توسعه‌یافته بستر رشد متوازن را فراهم می‌کنند تا افراد به مکان مورد نظر وصل شوند.»

مهاجرانی گفت: «سعی کردم از سال ۹۶ که در مجموعه آمدم المپیادهای را به سمتی ببریم که متولی داشته باشند لذا هر المپیاد موظف است که تعدادی از بچه‌های سرآمد را تولی‌گری کند و نقش والدی را برایشان بازی کند.»

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: «یکی از حوزه‌های خالی حوزه‌های علوم انسانی و اقتصاد و مدیریت است چراکه بهترین مهندسان باید با مدیران کار کنند. طبیعی است در جریان توسعه منابع انسانی بر روی تربیت نیروهای موثر و کارامد گامی برداریم.»

مهاجرانی گفت: «سیاست ما این است که هیچ المپیادی را راه‌اندازی نکنیم مگراینکه متولی داشته باشد لذا همکاری ما و شما چرخه استراتژی کشور را تامین می‌کند.»

بیش از ۲۵۰۰ نفر از سراسر کشور با نسبت یکسان دختر و پسر در المپیاد اقتصاد و مدیریت شرکت می‌کنند که این المپیاد در ۷ بهمن برای پایه‌های دهم و یازدهم برگزار می‌شود.

درس اقتصاد پایه دهم، ریاضی آمار یک و دو، روانشناسی و جامعه‌شناسی منابع اصلی مرحله اول هستند، در مرحله دوم موضوعات تکمیلی است و جنبه مهارتی دارد. در مرحله سوم این المپیاد سازمان مدیریت نقش برجسته‌ای برای آموزش و رتبه‌بندی مدال‌های استعدادهای درخشان در اقتصاد مدیریت خواهد داشت.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه بین این دو سازمان منعقد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز