خبرگزاری کار ایران

مسجدجامعی:

تعداد کودکان کار در محله باغ آذری بالا است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۵۱۴

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: تعداد کودکان کار در محله باغ آذری بالاست و ‌تاکنون ۹۰ کودک کار معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر احمد مسجد جامعی پس از ارائه گزارش شورایاری محله باغ آذری گفت: یکی از بازدیدهایی که به زودی شورا خواهد داشت، بازدید از منطقه ۱۶ خواهیم داشت. این منطقه نمونه‌ای از ناکارآمدی نظام است و عملاً منطقه تبدیل به بارانداز بازار شده و از خانه‌های آن به عنوان انبار و کارگاه استفاده می‌شود.

مسجد جامعی با اشاره به ظاهر این منطقه که با واقعیت موجود در آن در تضاد است گفت: ظاهر منطقه پرزرق و برق است اما توسعه ملی و توسعه محلی را تحت شعاع قرار داده و محل سکونت در این منطقه را به هم ریخته است. این محله می‌تواند یک الگو برای توسعه اشتباه قرار گیرد چراکه ایجاد یک پروژه بزرگ بدون سرمایه گذاری کلان در سطح ملی، عوارض جبران ناپذیری در محله ایجاد کرده و مشخص نیست چه کسی پاسخگو باید باشد.

وی آماری از کودکان کار در این محله نیز ارائه داد و گفت: تعداد کودکان کار در این منطقه بالاست ‌تاکنون ۹۰ کودک کار معرفی شده اند و باید تدبیری برای عدم رشد این تعداد کودک کار در محله اندیشید و با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌ها، کودکان کار مورد توجه قرار گیرند.

سپس زهرا نژادبهرام نیز درباره این محله گفت: باغ آذری یکی از محروم‌ترین محلات است که باید توجه ویژه ای به آن شود چراکه نوسازی بافت فرسوده در این محل به خاطر شرایط خاصی که دارد، دشوار است و مدت‌هاست با وجود تلاش‌ها اقدام موثری در این حوزه انجام نشده است.

نژاد بهرام با تاکید بر اینکه احیا و نوسازی کالبدی این محله می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی محل موثر باشد، افزود: به شهرداری گذشته و کنونی منطقه در خصوص بازسازی ظرفیت‌های قابل استفاده منطقه تذکر داده ام. برخی از فضاهای فراغتی و فرهنگی این محله می‌تواند دوباره احیاء شود. از جمله دو سینمایی که پیش از این در این محله قابل استفاده نبودند اما می‌توانند از ظرفیت‌هایشان استفاده شود.

وی با اشاره به دو موضوعی که برای احیای این محله باید در دستور کار قرار گیرد گفت: اصلاح کالبدی و احیای فضاهای فرهنگی دو موضوع مهمی است که باید در این محله در دستور کار قرار گیرد. همچنین پارک بانوان موجود در منطقه نیز کافی نیست و باید توجه بیشتری به این مساله شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز