خبرگزاری کار ایران

نجار در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ساخت مرکز فرماندهی مدیریت بحران کشور در شهر آفتاب تا ۳ سال آینده/ گلایه از عدم همکاری دستگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۳۱۸

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در خصوص ساخت مرکز فرماندهی و مدیریت بحران کشور گلایه کرد.

«اسماعیل نجار» رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام ساخت ساختمان مدیریت بحران در شهر آفتاب گفت: ساختمان مدیریت بحران کشور که قرار بود مرکز فرماندهی و مدیریت بحران کشور در آنجا مستقر شود با یک سری موانعی روبرو شده است.

وی ادامه داد: زمینی که در ابتدا برای این منظور در نظر گرفته بودیم با مشکلاتی مواجه شده و از همین‌رو زمین را جابجا کردیم. متاسفانه برخی از دستگاه‌‌ها به دلیل اینکه نگاه کاملا غیرکارشناسی نسبت به این موضوع داشته و نگاه‌شان بیشتر بخشی است، مشکلات عدیده‌ای برای ما ایجاد کرده‌اند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اسامی این دستگاه‌ها را اعلام نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها همچنان بدنبال تفکر بخشی خودشان هستند، البته ما در حال تلاش هستیم تا این مشکلات یکی پس از دیگری را رفع کنیم.

نجار خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز زمین مورد نیاز تملک شده و در حال دیوارکشی هستیم. نقشه مرکز فرماندهی و سازمان مدیریت بحران نهایی شده است و ان‌شاءالله با توجه به اهمیت موضوع می‌خواهیم نظر معاون اول رییس‌جمهور را در این زمینه داشته باشیم. از معاون اول درخواست ملاقات کردیم تا نقشه‌ها را به ایشان نیز توضیح دهیم و در جریان امور قرار بگیرند و از نقطه‌نظرات آقای جهانگیری هم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم رفع موانع در بخش تامین اعتبارات داشته باشیم و بتوانیم ان‌شاءالله کار را ادامه دهیم. اگر اعتبارات تامین شود و سازمان‌های دیگر کم‌لطفی نسبت به این موضوع نداشته باشند، امیدواریم تا حدود ۳ سال آینده این مرکز ایجاد شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که چرا برخی از سوله‌های مدیریت بحران تهران در اختیار دیگر سازمان‌ها قرار گرفته است، گفت: سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران در حقیقت چند منظوره است و باید از این سرمایه استفاده شود، البته باید نکاتی را در این زمینه نیز مد نظر قرار داد.

نجار خاطرنشان کرد: این سوله‌ها به هیچ‌وجه نباید تغییر کاربری دهند. همچنین نباید از این سوله‌ها به عنوان انبار استفاده شود. برخی از این سوله‌‌ها به صدا و سیما داده شده و در آنجا فقط فیلمبرداری می‌شود و هر زمان مدیریت بحران اراده کرد وارد این سوله‌ها شود، باید این امکان برای آنها فراهم باشد.البته یک کلید این سوله‌ها در اختیار مدیریت بحران است تا هر وقت خواست از آن استفاده کند.

وی همچنین درباره جامع نبودن قانون مدیریت بحران در خصوص کلانشهرها گفت: در حال حاضر آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های این قانون مورد بررسی قرار گرفته است تا چنانچه مشکلی وجود داشته باشد آن را برطرف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز