خبرگزاری کار ایران

ابلاغ طرح جامع مرزبانی نقطه عطفی در نیروهای مسلح است/مغفول ماندن جایگاه مرز و مرزبانی در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۷۷۵

فرمانده مرزبانی گفت: تصویب و ابلاغ طرح جامع مرزبانی از سوی فرمانده معظم کل قوا نقطه عطفی در نیروهای مسلح است.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی در جلسه شورای تأمین شهرستان ماکو با ابراز رضایت از همدلی و همسویی اعضای شورای تامین شهرستان با مرزبانی، گفت: جایگاه مرز و مرزبانی به جهات مختلف تا حدودی در کشور مغفول مانده و این در حالی است که در متن قانون اساسی برای مرزها جایگاه ملی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه مرز حساس است و هرگونه اتفاق در آن می‌تواند جهانی و بین المللی شود، افزود: این موضوع در قانون اساسی و نیروهای مسلح به مرزبانی نیروی انتظامی سپرده شده و از جایگاه ویژه ای در کشور و بین آحاد مردم برخوردار است.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: یکی از وظایفی که بنده و همکارانم در مدت ۵ سال گذشته تاکنون دنبال کرده ایم، بازگرداندن جایگاه مرز و مرزبانی در سطح ملی است؛ مرزبانی تنها نیروی مسلحی است که اختیار دارد با کشورهای همسایه تعامل داشته باشد.

وی به وظایف مرزبانی در شرایط جنگی و غیرجنگی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه طی یک دهه اخیر با حمایت های دولت و نیروی انتظامی تا حدودی خلاءهای مرزبانی برطرف شده است.

به گزارش سایت پلیس، سردار رضایی با اشاره به ابلاغ طرح جامع مرزبانی، ادامه داد: تصویب این طرح از سوی فرمانده معظم کل قوا نقطه عطفی در نیروهای مسلح بود؛ امروز مرزبانی به جایگاهی رسیده که به عنوان یک نیروی نظامی و دفاعی در کشور ایفای نقش می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز