خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد:

تأسیس مراکز حوزوی در برخی از دانشگاه‌ها در اواخر هفته

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۷۵۰

وزیر علوم از تأسیس مراکز حوزوی در برخی از دانشگاه‌ها و تحصیل دانشجویان در این مراکز در اواخر هفته خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی - دائمی گفتمان انقلاب اسلامی «ویژه آثار برگزیده و برتر علوم انسانی - اسلامی» که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و معاونان وزارت علوم در محل مدرسه فیضیه قم برگزار شد، تاکید کرد: تعامل و هم‌افزایی ظرفیت‌های بالای علمی مراکز دانشگاهی و حوزوی، راه‌گشای عرضه گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بسیار ارزشمند است و برای ایجاد آن زحمات زیادی از طرف مراکز دانشگاهی و حوزوی کشیده شده است، اظهار داشت: حضور بنده و همکارانم در این آیین نشان‌دهنده این است که بر آوردن انتظار از حوزه و دانشگاه در راستای خدمت‌رسانی به مردم و کشور به صورت کامل تحقق یابد و این مراکز علمی تمام توان خود را در این مسیر معطوف دارند.

وزیر علوم با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری وظایف و مسئولیت‌های مشخصی برای دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در جهت خدمت‌رسانی به کشور مشخص کرده‌اند، گفت: رشد و توسعه اصلی دانشگاه‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده تا جایی که در دو دهه اول انقلاب، همه کارشناسان بخش‌های مختلف را فارغ‌التحصیلان کشورمان تشکیل می‌دادند و در دهه سوم و چهارم نیز توانستیم در بخش پژوهش، فناوری و نوآوری به قدری پیشرفت کنیم که در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم و رتبه ۱۵ و ۱۶ علمی جهان را کسب کنیم تا جایی که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان تاکید بر حفظ جایگاه علمی کشور داشتند.

وی افزود: امروز دانشگاه‌های کشور توفیقات فراوانی در صنایع مختلف به ویژه در صنایع دفاعی کشور کسب کرده‌اند و متولی بخش عمده‌ای از پروژه‌های صنایع دفاعی، دانشگاه‌ها بوده‌اند.

غلامی با اشاره به پیشرفت علمی کشور در حوزه‌های نانو، زیست فناوری و ماهواره گفت: در بخش علوم انسانی نیز اساتید زبده‌ای در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه داریم که یکی از موارد همکاری‌های مشترک همین بخش است که ان‌شاالله آثار و تبعات به گونه‌ای پیش رود که نتایج آن در اختیار همه طالبان علم و دانش قرار گیرد.

وزیر علوم با اشاره به تأسیس مراکز حوزوی در برخی از دانشگاه‌ها و تحصیل دانشجویان در این مراکز در اواخر هفته گفت: با توجه به لزوم شناخت کامل از ظرفیت های علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، هر چقدر شرایط همکاری مشترک اساتید بیشتر فراهم شود، قطعاً گسترش همکاری‌ها و تعمیق روابط علمی بیشتر خواهد بود.

در پایان این آیین، نمایشگاه گفتمان انقلاب اسلامی توسط وزیر علوم افتتاح شد. همچنین در حاشیه این آیین، تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم با مدیریت حوزه‌های علمیه توسط غلامی و آیت الله اعرافی به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز