خبرگزاری کار ایران

آغاز فعالیت تیم‌های بین‌المللی «جستجو و نجات» در ایران

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۷۱۲

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از عملیاتی شدن تشکیل تیم بین‌المللی «جستجو و امداد و نجات» در ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا کرمی محمدی در نشست کارشناسی، برنامه ریزی و آموزش ویژه تشکیل نخستین تیم بین‌المللی جستجو و نجات شهری در ایران که صبح امروز در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد گفت: جلسه امروز در واقع آغاز عملیاتی و اجرایی شدن تشکیل نخستین تیم جستجو و امداد و نجات بین‌المللی در کشورمان است.

وی با بیان این که فعالیت چنین تیم‌هایی در مواقع بحران و حوادث مختلف بسیار حائز اهمیت است گفت:  امیدواریم که این تیم‌ها هر چه سریعتر تشکیل شده و با گذراندن دوره‌های آموزشی تعداد آنها نیز افزایش یابد.

کرمی محمدی با تاکید بر ضرورت آمادگی در برابر بحران‌ها و حوادث در برابر پایتخت خاطر نشان کرد:‌ کشور ما ایران جزو کشورهایی است که با توجه به وسعت و موقعیت جغرافیایی که دارد، امکان وقوع حوادث طبیعی زیادی در آن وجود دارد. در این میان در شهر تهران نیز حوادثی نظیر زلزله، سیل،  و فروریزش  زمین، فرو نشست زمین درسه نقطه امکان رخ دادن دارد و به همین دلیل باید همواره در تمام ابعاد در برابر این حوادث آماده باشیم که امداد و نجات و جستجو نیز یکی از این ابعاد است.

کرمی محمدی افزود: این تیم‌ها می‌توانند پس از آموزش علاوه بر اینکه در کشور خودمان فعالیت می‌کنند، در عملیات‌های خارج از کشور نیز مشارکت داشته باشند.

استفان شولتز، سفیر اتریش در کشورمان نیز در این نشست گفت:  هنگام عملیات نجات و جستجو در جنگ دوم جهانی ، اتریش نخستین کشوری بود که تجربه تشکیل گروه‌های امداد و نجات برای کاهش دردهای بشری را تجربه کرد. این گروه کم کم به گروهی جهانی تبدیل شد و ضرورت تشکیل گروههای جهانی برای جستجو و امداد و نجات از همان زمان احساس شد.

شولتز ادامه داد: هدف مشترک ما از این برنامه تشکیل دو تیم ایرانی برای انجام کار و عملیات مشترک در عرصه‌ بین‌المللی است که  امیدواریم طی ۲۰ ماه آینده به این هدف دست پیدا کنیم.

صمیم مرادی روزبهانی معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران نیز در حاشیه این نشست در توضیح بیشتر درباره‌ گروه‌های امداد و نجات بین‌المللی گفت: تیم‌های بین‌المللی جستجو و نجات شهری معروف به «اینساراگ»  یک گروه مشورتی بین‌المللی جستجو و نجات در سوانح طبیعی است که زیر نظر سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مرادی روزبهانی افزود: این گروه فرایندها و دستورالعمل‌هایی را برای جستجو و نجات شهری در هنگام بحران به ویژه در هنگام زلزله دارد که طی آن مصدومان با کمترین آسیب دیدگی و به صورت کاملا ایمن از زیر آوار خارج می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز