خبرگزاری کار ایران

دوفوریت اصلاح مصوبه ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی محلات رای نیاورد

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۶۶۴

اعضای شورای شهر تهران به دوفوریت اصلاح مصوبه ساماندهی مشارکت های اجتماعی محلات رای منفی دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر، طرح دوفوریتی اصلاح مصوبه ساماندهی مشارکت های اجتماعی محلات مورد بررسی قرار گرفت.

احمد مسجد جامعی رئسس ستاد شورایاری در ابتدا گفت: این همه زحمت کشیدیم انتخابات قاعده مند و نسبتا باشکوهی برای شورایاری ها برگزار کنیم، اما ۵ ماه گذشته و آرا روی زمین مانده است.

وی افزود: از این رو ضروری است که هرچه سریعتر قاعده مند شوند و بتوانند بر ساختاری که آیین نامه پیش بینی کرده است، کارشان را انجام دهند.

در ادامه افشین حبیب زاده گفت: انتخابات شورایاری ها ماه ها است که برگزار شده و تکالیف شورایاری ها مثل تشکیل کمیته ها و کارگروه ها انجام شده اما هنوز تشکیل سراهای محله معلوم نیست و باید هر چه سریعتر این شکاف و اختلافات را پایان دهیم.

وی تصریح کرد: شورای بازنگری نظارت منحل و در خلا ایجاد شده و به نظر ما بهترین شیوه این بود که تعیین آیین نامه های مربوطه به نماینده های مردم که همان ستاد شورایاری ها هستند بازگردد.

سپس محمد جواد حق شناس، ریس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: من همکارانم را دعوت می کنم توجه کنند به اینکه چه مواردی را باید به عنوان دو فوریتی مطرح کنیم.

وی با اشاره به فراخوان مدیریت محله که توسط معاونت فرهنگی و هنری انجام شد، گفت: مسیری را که معاونت تخصصی مربوطه با آن مخالفت کرده، کمیسیون تخصصی در شورا از آن بی خبر است، با خودمان چه کار می کنیم. شهری را اداره می کنیم که 350 محله دارد و هر سرای محله 10 میلیارد تومان ارزش دارد، اما تصمیم گیری را از خودمان سلب می کنیم و مجموعه ای بدون دقت و مشورت کمیسیون تخصصی این کار را انجام می دهد. اما این تصمیمات فردا بحران اجتماعی دارد.

در ادامه محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به انتقاداتی که در زمینه فراخوان کاندیداهای مدیریت سرای محله مطرح شد گفت: مطلقا چیزی به نام جذب در این زمینه وجود ندارد. در دستورالعمل پیشنهادی ستاد هماهنگی شورایاری‌ها درخصوص شیوه انتخاب مدیر سراهای محله اشاره شده است که معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه باید ۵ نفر از افراد واجد شرایط را برای مدیریت سرای هر محله به شهردار منطقه معرفی کند. وی ادامه داد: هیچ قیدی در این دستورالعمل نیامده است و ما برای مشخص شدن نحوه انتخاب این افراد فراخوان دادیم. ۳۲۰۰ نفر عضو شورایاری با مساعدت کامل شورای شهر تهران انتخاب شده‌اند و علاوه بر این، در حال حاضر ۳۵۰۰ نفر هم کارمند سرای محلات هستند. مسیری که برای ۳۲۰۰ نفر عضو شورا طی شد، باید برای ۳۵۰۰ کارمند سرای محلات هم طی شود.

وی افزود: زمانی که ما فراخوان دادیم، برخی مدیران سراهای محلات اعتراض کردند و اکنون با این اصلاحیه پیشنهاد نیز اعتراضات جدید ایجاد می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مخالفت با دوفوریت این اصلاحیه تاکید کرد: اصلاح فرایندهای مشارکت محلی چیزی نیست که به سرعت حل شود و واگذاری همه‌ امور به شورایاری‌‌ها کار را سخت می‌کند. از آنجا که شورای شهر تهران مصوبه را یک جراحی عمیق کرده است، نیازی به فوریت آن نیست. چراکه با فراخوان مدیریت سرای محلات چیزی خلاف قوانین اتفاق نیفتاده است‌ و فعالیت‌ها در حال انجام است.

در نهایت دوفوریت این اصلاحیه به تصویب نرسید و پیشنهاد جهت بررسی به کمیسیون امور اجتماعی و فرهنگی شورای شهر فرستاده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز