خبرگزاری کار ایران

لایحه تهران ۱۴۰۰ به شهرداری برگشت داده شد/ افتتاح متروی هشتگرد

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۴۷۶

ریس شورای شهر تهران از افتتاح متروی هشتگرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی پیش از آغاز یکصد و هشتاد پنجمین جلسه شوراب شهر در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هم اندیشی امروز دو سوژه مطرح شد، یکی از موارد مربوط به تهران ۱۴۰۰ بود، چرا که در شورا مصوبه‌ای داشتیم و شهرداری را ملزم به ارائه لایحه ۱۴۰۰ کردیم، اما شهرداری با تاخیر زیاد لایحه را ارائه داد که البته به اندازه کافی محتوا نداشت و در هیات رئیسه مطرح و قرار شد با حضور معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، لایحه را برگردانیم تا با نظرات اعضای شورا مجددا ارسال شود.

وی ادامه داد: این لایحه بسیار مهم است و چراکه در سال ۱۴۰۰، یک قرن را پشت سر گذاشتیم و لازم است برای آن سال، یک برنامه مناسب از نظر فرهنگی و کلیه مسائل شهر تهران داشته باشیم.

هاشمی درباره دومین مساله‌ای که در جلسه هم اندیشی مطرح شد گفت: موضوع دوم بحث راه اندازی قطار گلشهر به هشتگرد بود و قرار است این خط به زودی افتتاح شود. دولت بهره برداری این خط را از شهرداری تهران خواست و برخی اعضای شورا نسبت به آن واکنش نشان دادند چرا که قرار است همین قطار دو طبقه از تهراk به هشتگرد برود.

وی افزود: چگونه می خواهیم قطاری را در خارج از تهران بهره برداری کنیم چرا که اینکار نیاز به یارانه دولتی دارد و مسئولیت فنی و اجتماعی نیز دارد و وضعیت ما در این زمینه خوب نیست و چطور می توانیم ۲۵ کیلومتر دیگر را پوشش دهیم.

وی افزود: از ابتدا طراحی قطار کرج _گلشهر_هشتگرد بوده است و بحث‌هایی شد و این انتظار شهرداری از دولت این است که یارانه‌ها را پرداخت و خط را از نظر سیگنالینگ محافظت کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره سهم اتوبوس‌های پایتخت گفت: مصوبه آقای جهانگیری آمده است، البته دولت مصوبه را تصویب می‌کند و بعد نمی‌دهد.

هاشمی درخصوص وضعیت مترو و افزایش ظرفیت گفت: چشم، اما ما در شورا کار اجرایی نمی کنیم و کار ما نظارتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز