خبرگزاری کار ایران

حناچی:

اجازه ساخت‌وساز در حاشیه گسل‌های تهران را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۱۶۰

شهردار تهران با اشاره به تهیه گسل های شهر تهران گفت: نقشه گسل های تهران را تهیه کردیم و اجازه نمی دهیم ساخت وساز در حاشیه گسل ها صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین افتتاح پروژه های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، رضا کرمی محمدی، رئیس مرکز مدیریت بحران شهرداری تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

پیروز حناچی در این مراسم گفت: امروز سامانه هایی را که از اقدامات حیاتی شهر تهران است را افتتاح کردیم اما نکته مهم و نقطه امید همکاری دستگاه هایی است که در این زمینه حضور داشتند چرا که پیش از این سازمان ها به صورت انفرادی کار می کردند اما اکنون به صورت مشترک کار می کنند و همه فهمیده‌اند تنهایی نمی توانیم کار را به سرانجام برسانیم.

شهردار تهران گفت: در شیراز و نقطه ای که آن سیل رخ داد را محلی ها مسیل آباد می گویند چرا که سیل های متعددی در آنجا رخ می داد و باید دقت کرد که نباید آموزه های اقلیمی را فراموش کرد.

حناچی با بیان اینکه شهر تهران در امتداد ۷ رود دره اصلی شکل گرفته که احتمالا اساس پیدایش شهر تهران بودند به میزان آبی که از روددره ها و قنات ها برای تهران تامین می شود اشاره کرد و گفت: آبی به حجم ۲۴۰ میلیون مترمکعب از البرز به این قنات ها منتقل می شود اما بسیاری از قنات ها امروز از بین رفته اند و در بسیاری از این قنات ها ممکن است فاضلاب جریان داشته باشد و همکاران ما برای لایروبی آنها باید اقدامات لازم را انجام دهند تا به چرخه حیات برگردند.

وی با اشاره به احیای روددره ها در طرح تفصیلی تهران گفت: اولین ساماندهی متعلق به فرحزاد است و امیدواریم با سامان یافتن فرحزاد شاهد اتفاقات خوب در تهران باشیم.

حناچی به بارش های بهار امسال اشاره کرد و گفت: امسال به رقم تمامی بارش های خوب، تا آستانه سیل رفتیم و به دلیل آمادگی مسئولان این حادثه در تهران رقم نخورد.

وی افزود: در ۱۲ فروردین ماه، شاهد باران شدیدی در کن بودیم و همکاران ما با دو دستگاه بیل مکانیکی مسیر آب را به صورت دائم باز نگه می داشتند و اجازه نمی دادند آب نفوذ کند که اگر این اقدام انجام نمی شد مجبور بودیم جاده مخصوص کرج را ببندیم که خوشبختانه با کاهش بارش این مشکلات رفع شد‌‌.

وی با اشاره به شتابنگارهایی که برای زلزله نصب شده است نیز گفت: تاریخ نشان می دهد این شهر بارها زلزله را تجربه کرده و ما دربرابر زلزله دو راه بیشتر نداریم، یا بترسیم و یا آمادگی ایجاد کنیم که ما راه دوم را انتخاب کردیم.

شهردار تهران به مساله آلودگی هوای تهران هم اشاره کرد و گفت: تهران در هفته گدشته شرایط خاصی را گذراند و آلودگی نیز یکی از بحران های تهران است چرا که هوای تمیز حق مردم است و به دلایلی شرایطی را در تهران داریم که ذرات معلق در شهر بالا می رود و مجبور به تعطیلی مدارس هستیم.

وی با اشاره به اینکه منشا بخشی از اینها مشخص است گفت: هرچند در دولت آقای روحانی بخش عمده ای از گازوئیل که pmبالایی داشت و گوگرد آن بالا بود کاهش یافت و شاهد کاهش ذرات معلق و گازوئیل بودیم و اگر قرار بود با آن گازوئیل سابق که آلایندگی اش زیاد بود کار کنیم شرایط ما حالا بدتر بود.

او به آلودگی هوای پکن نیز اشاره کرد و گفت: در دوران معاصر نیز پکن اقدامات جدی را آغاز و از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۱۷ اقدامات جدی را انجام داد. علت اصلی آلودگی در پکن سوخت ذغال سنگ و گوگرد بالا بود و در طی ۱۷ سال توانستند آلودگی هوا را کاهش دهند.

وی افزود: ما نیز با مدیریت پیوسته و مستمر و اجرای قانون و رعایت چارچوب های علمی می توانیم به این هدف دستیابیم. ما نیز با تجربیات و استفاده از هماهنگی بین دستگاهی فعالیت جدی تری را در این زمینه آغاز کرده‌ایم و برای پیگیری این موضوع بازسازی ناوگان اتوبوسرانی و خرید اتوبوس های برقی را در دستور کار داریم، همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی نیز در دستور کار است که تا ۵۰ درصد در افزایش جابجایی مسافر اثر دارد و امیدوارم سری اول اتوبوس ها در هفته های آینده به تهران اضافه شود.

وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۳۰ شتاب نگار با همکاری مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن اضافه شده است و استقرار نگارنده های سیل و دستگاه های هشدار سیل رشد داشته و ده دستگاه در روددره های تهران نصب شده است.

او با اشاره به تهیه گسل های شهر تهران گفت: نقشه گسل های تهران را تهیه کردیم و اجازه نمی دهیم ساخت وساز در حاشیه گسل های تهران صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز