خبرگزاری کار ایران

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با ایلنا:

انتقاد از وجود خلاءهای قانونی برای ضبط اموال قاچاقچیان/ احتمال آغاز اصلاح قانون از امسال

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۹۸۰

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از وجود خلاءهای قانونی برای ضبط اموال قاچاقچیان انتقاد کرد.

«سردار اسکندر مومنی» دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره توزیع متادون از داروخانه‌ها که چندی پیش مطرح شده بود، گفت: موضوع پروتکل‌های درمانی و روش‌های درمانی در رده تخصصی ستاد، وزارت بهداشت و کمیته درمان مطرح است. در خصوص توزیع متادون هرچه کمیته درمان و وزارت بهداشت تصمیم‌ بگیرند، عملی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تغییر روش توزیع متادون از مراکز دی‌آسی به داروخانه‌ها مد نظر ما نیست، البته مراحل کارشناسی این طرح در حال انجام است و در این خصوص هرچه وزارت بهداشت و کمیته درمان در نهایت  تصمیم‌گیری کنند، اجرایی خواهد شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه توزیع متادون از داروخانه‌ها به نوعی یک ساماندهی در خصوص توزیع است، گفت: در حال حاضر این موضوع در چند استان از جمله به عنوان پایلوت در حال انجام است و اجرای آن در این استان‌ها ارزیابی خواهد شد. 

سردار مومنی درباره اموال ضبط شده از قاچاقچیان تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در این زمینه خلاءهای قانونی است که وجود دارد. ما در حال پیگیری و رفع این نواقص هستیم، البته باید بگویم که ما قانون‌گذار نیستیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال اصلاح این قانون هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم، روند اصلاح این قانون امسال آغاز شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص اینکه ستاد مبارزه با موادمخدر با توجه به جایگاه نظارتی درباره اختلاف شهرداری و بهزیستی بر سر مراکز بهاران چه اقدامی درنظر دارد؟ گفت: مراکز بهاران طی سالیان گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی داشته‌اند و در نهایت در جلسه‌ای که دو ماه گذشته در ستاد مرکزی مبارزه با موادمخدر با حضور رئیس جمهور برگزار شد، این مساله مطرح و بررسی شد. در این جلسه مصوب شد که مراکز بهاران مجددا به چرخه قبلی و هدفی که برای آنها درنظر گرفته شده، بازگردند.

او افزود: اجرای این مصوبه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در استانداری در حال پیگیری است و شهرداری نیز اعلام آمادگی کرده است و اجرای این مصوبه لازم‌الاجرا است و فکر می‌کنم اجرایی شود.

مومنی در پاسخ به این سوال که برخی مراکز بهاران دراختیار سازمان‌ها و نهادهای دیگری قرار گرفته است، اظهار داشت: اگر واحدهایی از مراکز بهاران به کار دیگری اختصاص داده شده، باید بازپس‌گیری شود و شورای هماهنگی موامخدر استان در حال پیگیری این مساله است و در ستاد مرکزی مواد مخدر این مساله تصویب و لازم‌الاجرا است و مقدمات آن فراهم و حتما اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز