خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

گزارش‌های تفریغ بودجه به نوعی صوری است

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۳۶۴

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به تهیه دیرهنگام گزارش های تفریغ بودجه اشاره کرد و گفت: گزارش‌های تفریغ بودجه دیر آماده می‌شود و گزارش‌ها زمانی به دست ما می‌رسد که خیلی از مدیران از سازمان مربوطه رفته‌اند و گزارش‌های به نوعی صوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در اولین همایش قائم مقامان ذیحساب نظارت و ارتقای انضباط مالی که امروز برگزار شد، گفت: ذی حساب شماره یک را شهردار تهران می دانیم و بعد از او قائم مقام دی حساب است که پول ها را خرج می کنند و بعد از آن قایم مقامات ذی حساب شماره دو را داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: گروه اول که پولها را خرج می کنند امروز در این همایش نیستند و کاش آنها هم حضور داشتند. امروز در شورای شهر فقط شهردار انتخاب می شود و گفته می شود که اعضای شورا در سایر انتصابات دخالتی نکنند اما خوب بود که قایم مقامات ذی حساب شماره یک هم از ما تایید می‌گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه برای اشراف واقعی باید بر همان قایم مقامات ذی حساب شماره یک که روسای شرکتهای و مدیران مناطق هستند نیز نظارت و اشراف داشته باشیم تصریح کرد: شما عزیزان نقش کلیدی در اجرای درست قانون دارید.

محسن هاشمی به برخی مشکلات نظیر ارتباط ذی حسابان با مدیران بالادستی اشاره کرد و گفت: البته بعید می دانم که هماهنگی با مدیران بالادستی فراهم نباشد که بخشی به دلیل روابط موجود و بخشی هم به خاطر مشکلات موجود است.

وی تصریح کرد: باید بررسی شود که آیا شما ذی حسابان تمام شرح وظایف تعیین شده برایتان را پایش می کنید و از وقوع تخلفات و انحرافات پیشگیری می کنید یا خیر چراکه اگر شما پیگیر باشید شاهد شفافیت روندهای مالی شهرداری تهران می شویم. بودجه های سالانه براساس برنامه های پنج ساله تعیین می شود و تخصیص ها براساس پیشرفت کارها انجام می گیرد اما همیشه شاهدیم که برای هزینه های جاری عموما اصلاحیه بودجه درخواست می شود.

وی ادامه داد: در اینجا نقش ذی حسابان مهم‌ است چراکه اگر از ابتدا ذی حسابان درست نظارت کنند دیگر بودجه های جاری هدر نمی رود و به دقت هزینه می شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همین امروز اگر به تخصیص منابع نه ماه گذشته توجه کنیم می بینیم که در هزینه های جاری حدود سی درصد بیشتر از بودجه در نظر گرفته شده هزینه شده است در حالی که در حوزه عمرانی بودجه های تعیین شده به طور کامل تخصیص داده نشده است.

 هاشمی ادامه داد: امروز یکی از مشکلات ما این است که حدود هفتاد شرکت و سازمان تابعه داریم و این در حالی است که متأسفانه تعداد همایش های برگزار شده هم زیاد است‌. ما به همراه برخی مدیران به خدمت آقای جهانگیری رفتیم تا جلسه ای در آنجا داشته باشیم. آنجا به ما فقط یک بیسکوییت و آب و چای دادند اما در بسیاری از جلسات شهرداری شاهد پذیرایی با سه نوع میوه هستیم.

وی ادامه داد: این اتفاقات در حوزه مسافرت‌های خارجی و حتی جذب نیرو هم دیده می شود که این صلاح نیست و نباید اینگونه باشد.

هاشمی درباره هزینه های جاری سال ۹۸ گفت: علیرغم اینکه کل بودجه سال ۹۸ ، ۱۹ هزار میلیارد تومان تعیین شده اما احتمالا هزینه های جاری ما بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی به تهیه دیرهنگام گزارش های تفریغ بودجه نیز اشاره کرد و گفت: بعلاوه گزارش های تفریغ بودجه دیر آماده می شود و گزارش ها زمانی به دست ما می رسد که خیلی از مدیران از سازمان مربوطه رفته اند و گزارش های به نوعی صوری است.

هاشمی گفت: امروز که در سال ۹۸ قرار داریم باید گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ را بررسی کنیم در حالی که هنوز گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ هم آماده نیست. اگر به کارها سرعت دهیم و مدیران بفهمند که اگر خلافی کنند همان زمان به آن رسیدگی می شود در این صورت تخلفات کمتر می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز