خبرگزاری کار ایران

با حضور وزرای علوم و دفاع انجام شد؛

افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی، پژوهشی دانشگاه صنعتی مالک اشتر/ رونمائی از ۱۰ دستاورد فناورانه

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۹۴۰

آئین افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی، پژوهشی دانشگاه صنعتی مالک اشتر و بهره‌برداری از سرای دانشجوئی ۴۰۰ نفره این دانشگاه، با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، برگزار و از ۱۰ دستاورد فناورانه رونمائی شد.

به گزارش ایلنا، مجتمع آموزشی، پژوهشی جدید دانشگاه صنعتی مالک اشتر در ۱۲ طبقه به مساحت ۲۷۰۰۰ متر مربع مجهز به فضاهای آموزشی و پژوهشی استاندارد، شامل کلاس های هوشمند، آزمایشگاههای فناورانه و کارگاههای صنعتی و نمایشگاه دائمی جهت بهره برداری دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد.

در این مراسم دستاوردهای فناورانه در حوزه های مواد پیشرفته، میکروالکترونیک، سامانه های تأمین اکسیژن و روش های نوین ساخت و شکل دهی سه بعدی و تعداد دیگری از طرحهای پژوهشی با رویکرد خود اتکائی در تأمین مواد اولیه محصولات کلیدی و حساس و خنثی سازی اثرات تحریم ها در صنعت کشور رونمائی شد.

در ادامه با حضور وزرای علوم و دفاع، سرای دانشجوئی جدید با ظرفیت و استعداد ۴۰۰ نفر دارای امکانات کامل رفاهی و ورزشی مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تقدیر از تلاش های علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر تأکید کرد: ما همواره بر مأموریت محور بودن دانشگاه ها به خصوص در حوزه صنعتی تأکید داریم و دانشگاه مالک اشتر از جمله دانشگاه هایی است که با این رویکرد کمک شایانی به بخش دفاعی وهمچنین سایر صنایع کشور نموده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این مراسم با تأکید بر نقش مهم دانشگاه صنعتی مالک اشتر در تأمین نیروی انسانی متخصص و رفع موانع علمی و پژوهشی سازمان های صنعتی گفت: این دانشگاه نقش مهمی در شناسائی تهدیدات فناورانه و راههای مقابله با آنها دارد و تا کنون توانسته بسیاری از گلوگاههای تحریمی را شناسائی و راه حل های عالمانه ارائه نماید و موجب افزایش توان بازدارندگی شود.

وی افزود: به حمدالله در این دانشگاه برخی دروس ویژه که برای کارشناسان مهندسی کاربردی است به صورت اختصاصی تدریس می شود که نشان از ایفای نقش مناسب علمی دانشگاه مالک اشتر در حوزه صنعتی کشور دارد.

امیر سرتیپ حاتمی، دانشگاه مالک اشتر را پشتوانه علمی و فنی برای صنعت دفاعی دانست و افزود: این دانشگاه علاوه بر تأمین نیازهای علمی و پژوهشی صنعت، توانسته در حوزه غیردفاعی از قبیل صنعت خودرو سازی و تجهیزات پزشکی و رفع نیازهای دانشی کشور نقش مؤثری داشته باشد.

دانشگاه صنعتی مالک اشتر با مأموریت رفع نیازهای صنعتی کشور در قالب ۳۰ دانشکده و پژوهشکده و ۹۰ مرکز پژوهشی بر اساس قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با کادر علمی مجرب و آزمایشگاههای مجهز، نسبت به پرورش نیروی انسانی متخصص در جهت رشد فناوری و حرکت علمی، صنعتی کشور قدم های مناسبی برداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز