خبرگزاری کار ایران

آمادگی وزارت آموزش‌وپرورش برای تبادل تجربه و همکاری با بنگلادش

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۶۸۴

وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با سفیر کشور بنگلادش گفت: وزارت آموزش‌وپرورش آمادگی امضا تفاهم‌نامه بین دو کشور و امکان تبادل تجربه و همکاری در تمامی زمینه‌ها را با وزارت آموزش‌وپرورش بنگلادش دارد.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در دیدار با سفیر کشور بنگلادش که در دفتر وزیر آموزش وپرورش برگزار شد، با اشاره به اینکهبنگلادش و ایران از کشورهای اسلامی هستند و علایق و فرهنگ دینی مشترکی دارند که زمینه خوبی برای همکاری بین دو کشور را فراهم می‌کند، اظهار کرد: عضویت در سازمان همکاری‌های اسلامی، زمینه مشترکی است و جمهوری اسلامی ایران همواره روابط دوستانه و صمیمانه‌ای با کشور بنگلادش داشته است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: روابط دو کشور از زمان استقلال کشور بنگلادش بسیار گسترده و متنوع بوده است و امیدواریم این همکاری‌ها توسعه پیدا کند.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به دستاوردها و تجربیات ارزنده‌ای که جمهوری اسلامی ایران در حوزه توسعه فرصت‌ها و عدالت آموزشی کسب کرده است گفت: این تجربیات می‌تواند با کشور دوست، بنگلادش تبادل شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به سفرش که در گذشته به بنگلادش انجام شد، اظهار کرد: در این سفر با صاحب‌نظران بنگلادشی آشنا شدم و در روستاهای بنگلادش حضور پیدا کردم و در جریان توسعه روستایی در بنگلادش قرار گرفتم و از گام‌های خوبی که در بنگلادش در حوزه توسعه روستایی برداشته‌شده است، مطلع شدم.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌های یکجانبه، اظهار کرد: این تحریم‌ها با مقاومت ملی مردم ایران به نتیجه نرسید و امیدواریم این دشمنی‌ها روابط بین ایران و سایر کشورها را تضعیف نکند و بتوانیم همچنان روابط خوب و پایداری با کشورهای اسلامی داشته باشیم.

حاجی میرزایی با ابراز علاقه‌مندی به توسعه همکاری‌ها بین آموزش‌وپرورش ایران و بنگلادش اظهار کرد: در زمینه‌های؛ دانش، تکنولوژی، تحقیق و نوآوری و فناوری‌های نوین، آموزش‌وپرورش ایران تجربیات بسیار ارزنده‌ای دارد که می‌تواند این تجربیات را با بنگلادش تبادل کند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: ۶۵٠ پژوهشسرای دانش‌آموزی داریم که فضای مناسب را در اختیار دانش آموزان برای تحقیق و پژوهش قرار می‌دهد که دانش آموزان ایرانی در زمینه های نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی دستاوردهای ارزنده‌ای دارند.

حاجی میرزایی با اشاره به وجود سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در آموزش‌وپرورش ایران گفت: مأموریت اصلی این سازمان تحقیق و پژوهش در نظام آموزشی، تولید محتوا و روش‌های ارزشیابی تحصیلی است که تجربیات ارزشمندی را در حوزه آموزش‌وپرورش کسب کرده‌ایم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به دو دانشگاه تخصصی وابسته به آموزش‌وپرورش اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به‌طور خاص برای تربیت‌معلم اقدام می‌کنند و جریان تربیت‌معلم در ایران بیش از صدسال قدمت دارد که باعث شده تا تجربیات ارزنده‌ای در این زمینه داشته باشیم.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان بابیان اینکه تاریخ تفاهم‌نامه قبلی بین آموزش‌وپرورش ایران و بنگلادش به پایان رسیده است، گفت: از وزیر آموزش‌وپرورش بنگلادش برای حضور در ایران دعوت می‌کنم و با توجه به درخواست بنگلادش برای یادداشت تفاهم‌نامه، امکان تبادل تجربه و همکاری در تمامی زمینه‌های گفته‌شده وجود دارد و آمادگی همکاری خود را اعلام می‌کنیم.

 

در ادامه «گوسال اعظم سارکر» سفیر بنگلادش اظهار کرد: روابط فرهنگی بین ایران و بنگلادش برای صدها سال است که ادامه دارد و پیوندهای فرهنگی به معنای تنوع‌بخشی به همکاری‌ها و روابط است و به‌عنوان سفیر کشور بنگلادش عمیقأ به گسترش زمینه‌های همکاری با ایران علاقمند هستیم.

سفیر بنگلادش بابیان اینکه مردم بنگلادش آشنایی زیادی با میراث کهن، فرهنگ و آموزش ایران دارند، گفت: خواهان گسترش زمینه‌های فناورانه و آموزش هستیم چراکه همکاری ما باعث تبادل تجربیات خوبی در زمینه پژوهش و آموزش خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: آمادگی همکاری در زمینه‌های آموزش، فناوری، تبادل دانش و فرهنگ هستیم.

سفیر بنگلادش بابیان اینکه تلاش خواهیم کرد تا همکاری ها را افزایش دهیم، گفت: درصدد هستیم تا یادداشت تفاهم‌نامه‌ای با ایران در زمینه‌های مختلف ازجمله تبادل معلم، تورهای مطالعاتی، تحقیق و توسعه، نوآوری‌های آموزشی و تبلیغات تجاری داشته باشیم.

وی با معرفی نظام آموزش عالی در بنگلادش گفت: در بنگلادش آموزش دولتی و خصوصی داریم و باوجود ١٠۵دانشگاه در بنگلادش، آمادگی همکاری بین موسسه‌ای آموزش عالی ایران و بنگلادش را داریم.

سفیر بنگلادش تصریح کرد: به کیفیت خوب آموزش‌وپرورش و دستاوردهای مهم ایران در توسعه و فناوری آگاه هستیم و این پیشرفت‌ها در جهان معتبر است.

وی بابیان اینکه همکاری‌های خوبی بین دو کشور وجود دارد، گفت: از بورس‌های  تحصیلی مناسبی که به دانشجویان بنگلادشی در ایران داده‌شده است قدردانی می‌کنم و امیدواریم این امکانات در آینده نیز افزایش پیدا کند.

گوسال اعظم سارکر اظهار کرد: در حال حاضر تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور وجود دارد واساتید ایرانی برای آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های بنگلادشی در حال آموزش هستند.

وی ضمن دعوت از وزیر آموزش‌وپرورش برای سفر به بنگلادش با معرفی خلاقیت‌های انجام‌شده در آموزش‌وپرورش بنگلادش، اظهار کرد: وزیر آموزش‌وپرورش بنگلادش طرح پس‌اندازهای کوچک را در روستاهای بنگلادش راه انداخته است که وام‌هایی به افراد متقاضی داده می‌شود تا درآمدزایی ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز