خبرگزاری کار ایران

نجات ۲ کوهنورد از ارتفاعات شاه لولاک لنجان

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۲۰۷

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان از تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر این شهرستان و عملیات موفق جست‌وجو و نجات در ارتفاعات شاه لولاک خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا حیدریان با بیان این خبر گفت: در تماس تلفنی از مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان اصفهان با پایگاه امداد و نجات قلعه آقا مبنی بر سقوط و گرفتار شدن دو نفر در رشته کوه‌های زاگرس در قسمت بالایی آبشار شاه لولاک، بلافاصله تیم مستقر در این پایگاه به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: پس از بررسی و ارزیابی اولیه تقاضای کمک، تیم‌های امداد و نجات تخصصی کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان، آتش نشانی چرمهین و اورژانس ۱۱۵ لنجان توسط مرکز کنترل، به منظور مشارکت در عملیات فراخوان شدند.

حیدریان افزود: بلافاصله عملیات جست‌وجو و نجات و صعود از ارتفاعات برای پیدا کردن افراد گرفتار، آغاز شده و پس از یک ساعت و نیم تلاش با توجه به سختی شرایط و نامساعد بودن آب و هوا، این افراد در صخره‌های کوه رخ در بالا دست آبشار شاه لولاک پیدا شدند.

وی گفت: به وسیله کارگاه، مصدوم از صخره‌ها رهایی پیدا کرد و پس از انجام اقدامات لازم توسط بسکت و کمک کوهنوردان حاضر در محل حادثه به پایین کوه و در ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه تحویل عوامل اورژانس ۱۱۵ و به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز