خبرگزاری کار ایران

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد:

ضرورت توجه جدی دولت و مجلس به دانشگاه فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۰۸۴

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بر ضرورت توجه جدی دولت و مجلس به این دانشگاه، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید امین الله دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در هشتمین جشنواره پژوهشی  و چهارمین جشنواره نوآوری‌های پژوهشی دانشجویی دانشگاه فرهنگیان؛ با بیان آیه‌ای از قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند طبق وعده الهی ، سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر آنکه خودشان بخواهند.

وی افزود: شهید صدر اعتقاد داشت که دگرگونی های بیرونی در تحولات درونی استوار است و اگر اراده ای، باوری، گرایشی از درون بچوشد، منشاء اتفاقات خارجی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، ادامه داد: حضرت امیر (ع) می فرمایند که هر تلاشی بدون پژوهش محققانه فایده و اثر نخواهد داشت و این کلام را می توان در توان حوزه ها خصوصا حوزه فرهنگ جستجو کرد که اگر مطالعه، پژوهشی نشود آن امر دوام و اثر بخشی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه محیطی که پژوهش در آن نباشد، حالت ایستایی دارد، تصریح کرد: پژوهش تحرک اندیشه است و در شاهرگ ها و رگ های پیکره وجودی دانشگاه اندیشه باید جریان داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در هر حوزه و رشته ای در دانشگاه فرهنگیان باید آخرین تحولات آن رشته با کمک اساتید در خدمت دانشجو معلمان قرار گیرد و اگر این امر اتفاق نیفتد حالت ایستایی کم رنگی در دانشگاه ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه پژوهش نباید صرفا جمع آوری اطلاعات و جنبه های صرف داده ها باشد، تصریح کرد: باید با انس، نگاه عمیق به نتیجه نهایی رسید و هنر بزرگ در خلق جدید، ابتکار جدید، نکات جدید و عرصه های جدید است که منشا اثر برای خود و دیگران می شود.

وی پژوهش را همزاد معلمی برشمرد و افزود: معلم با فضیلت، تحول آفرین، تمدن ساز و اثر گذار با پژوهش عجین است و نمی تواند به این امر بی اعتناء باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با تقدیر از پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان که بدون چشم داشت و توقف بر امر تولید عمل کمک می کنند، تصریح کرد: مصمم، مومنانه، این امر دنبال شود و با روحیه جهادی، فرهنگ پژوهش در دانشگاه فرهنگیان نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر ادامه داد: فرهنگ پژوهش باید نهادینه شود تا دانشگاه به سیاست ها و مقاصد پژوهشی دست پیدا کند و در تمدن بزرگ اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی ایفاگر نقش باشد.

وی با بیان اینکه در ترسیم  نقشه علمی کشور از ارزش های بنیادین بهره گرفته شده است، تصریح کرد: در این نقشه، تلفیق آموزش با تربیت، پژوهش و مهارت تاکید شده است و دانشگاه فرهنگیان باید پیشگام این امر مهم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر به موضوع بیانیه دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: نقش و رسالت دانشگاه فرهنگیان در این امر مهم است و باید گفتمان علمی تقویت شود و گفتمان سکولار و لیبرال به درد کشور نمی خورد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در ادامه به حضور ارزشمند رهبر انقلاب در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: معظم له به صراحت بر کمک نهادهای دیگر از وزارت علوم، امور استخدامی، آموزش و پرورش و به دانشگاه فرهنگیان تاکید کردند، این سخنان برای همگان حجیت است، تمام حوزه ها در خصوص نقش خودشان توجه کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی افزود: استخراج مدل علمی، پیاده سازی و پیگیری، ارائه الگوهای عملی و عمیق در جامعه و جهان اسلام، نگاه بنیادین و اساسی به دانشگاه فرهنگیان طبق مطالبات رهبر انقلاب از این دانشگاه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز