خبرگزاری کار ایران

حاجی میرزایی:

روحیه نوآوری و خلاقیت را باید در دانش آموزان پرورش دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۹۶۰

وزیرآموزش‌وپرورش گفت: امیدوارم این نشست منجر شود تا در پژوهش‌سراها، طرح شهاب، تقویت المپیادها، توسعه فعالیت‌های سمپاد، حضور شرکت‌های استارتاپ‌ها در بخش خدمات آموزشی توسعه قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشیم و این موارد از زمینه‌های همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز فرصت مغتنمی بود که زمینه‌های گسترده و متنوع همکاری بین آموزش‌وپرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل بگیرد، گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده باید نظام آموزش‌وپرورش از حافظه محوری و آموزش محوری به سمت تربیت محوری و مهارت‌آموزی سوق داده شود.

 

وی اضافه کرد: یکی از ساحت‌هایی که در تربیت پیش‌بینی‌شده، ساحت علم و فناوری است لذا باید بستر را برای تربیت ساحت های علم و فناوری دانش آموزان فراهم کنیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: دوره دانش‌آموزی و حضور ۱۲ ساله در مدرسه دوره تأثیرگذاری در تکمیل شخصیت افراد و آینده کاری و فعالیت‌های آنان است که در مقایسه با دانشگاه، دوره دانش‌آموزی مهم‌تر است.

وزیرآموزش‌وپرورش تأکید کرد: باید روحیه نقادی، پرسشگری، نوآوری و خلاقیت در دانش آموزان را پرورش و مهارت‌های آنان را برای پیوستن به کارهای پژوهشی توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم این نشست منجر شود تا در پژوهش سرا، طرح شهاب، تقویت المپیادها، توسعه فعالیت‌های سمپاد، حضور شرکت‌های استارتاپ در بخش خدمات آموزشی توسعه قابل‌ملاحظه ای داشته باشیم و این موارد از زمینه‌های همکاری مشترک است و این جلسه نقطه آغازی برای شتاب و جهش در تربیت علمی دانش آموزان در سراسر کشور باشد.

وزیرآموزش‌وپرورش با بیان اینکه چندی پیش از نمایشگاهی از آثار پژوهش سراهای دانش‌آموزی بازدید کردم که واقعاً شگفت‌زده شدم، گفت:‌ دانش‌آموزان در نمایشگاه کارهای بسیار مهمی انجام داده بودند، بخش مهمی از پژوهش سرا ها به تکنولوژی‌های نوین مجهز شده و حتی برخی از آنها به‌سرعت قابلیت تجاری‌سازی دارند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: باید این فرصت را برای تمام دانش آموزان فراهم کنیم و پژوهش‌سراها تبدیل به موقعیت‌هایی شوند که همه دانش‌آموزان با پژوهش سراها ارتباط داشته باشند.

وی در ادامه گفت: ارتباط همه دانش آموزان با پژوهش‌سراها از آرمان‌های ما است و باید پژوهش سراها به مکانی تبدیل شود که همه دانش‌آموزان بتوانند علایق پژوهشی خود را در این عرصه تمرین کنند و به توانمندی دست پیدا کنند که خوداتکا شوند و از شخصیت خود دفاع کنند و در اقتصاد جامعه مشارکت مؤثرتر و فعال‌تری داشته باشند.

سورنا ستاری در پاسخ به خبرنگاران اظهار کرد: بیش از شش سال است که با حاجی‌میرزایی در دولت همکاری داشته‌ام و امیدوارم در دوره جدید همکاری‌های خوبی صورت بگیرد. در معاونت علمی و فناوری، آموزش‌وپرورش همیشه در حوزه‌های مورد علاقه ما بوده و بخصوص در بنیاد ملی نخبگان که به‌صورت تاریخی با سمپاد همکاری داشته‌ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم در حوزه‌های پژوهش سراها، فرهنگ پژوهش و توسعه زیرساخت‌ها همکاری داشته باشیم تا پژوهش سرا ها به جایگاه خود برسند.

ستاری اضافه کرد: حمایت از سمپاد با توجه به مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، توسعه استارتاپ‌ها در بدنه آموزش ‌و پرورش، الگوسازی، کمک‌هایی که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در حوزه نوسازی مدارس داشته باشند و... مجموعه موارد متعددی است که باید در داخل آموزش‌وپرورش پیگیری کنیم. با دید مثبت وزیر و مسئولان آموزش‌وپرورش که برای پیگیری و زمینه همکاری معرفی می‌شوند، مطمئنم در دوره جدید دستاوردهای قابل‌توجهی خواهیم داشت.

ستاری با اشاره به استارتاپ‌ها و مراکز کارآفرینی اظهار کرد: به بیش از ١٠٩ پژوهش سرا را در حوزه تجهیزات کمک کرده‌ایم که می‌توان به نانو، بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی و هوافضا اشاره کرد. با توجه به توافق‌نامه صورت گرفته در جهت تجهیز پژوهش سراها، ۷۰ درصد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و٣٠درصد آموزش‌وپرورش و خیرین بر عهده می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز