خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت آنفلوانزا در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۲۳

​رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، آخرین وضعیت آنفلوانزا در کشور را تشریح کرد و گفت: بیماری آنفلوانزای فصلی موضوعی است که هر سال تکرار می شود و با شروع فصل سرد این بیماری گسترش پیدا می کند چنانچه به طور معمول انتظار می رود در یک فصل آنفلوانزا حدود ۲۰ درصد مردم جامعه مبتلا شوند.

به گزارش ایلنا، جهانپور با بیان این مطلب افزود: از حدود ده روز پیش با مهار این بیماری و نمودار نزولی ابتلا به آن عملا موارد بروز و شیوع کاهش چشمگیری یافته است، چنانچه از ۲۲ تا ۲۹ آذرماه عملا با فروکش همه‌گیری آنفلوانزا، کاهش موارد مراجعه و بستری و مرگ و میر مواجه بودیم.

وی در ادامه با اعلام این که در طول این هفته، از مجموع ۸۸۳ نفر بستری مشکوک به آنفلوانزا، نهایتا ۸۱ مورد بر اساس شواهد آزمایشگاهی مبتلا به آنفلوآنزای تیپ A گزارش شده اند و میزان بروز به حتی کمتر از یک دهم هفته های قبل رسیده است، افزود: البته متاسفانه طی هفته مورد اشاره؛ ۷ نفر به دنبال ابتلا به آنفلوآنزا و عوارض و پیامدهای آن فوت کردند که اغلب این عزیزان از بیماری های زمینه ای نیز رنج می بردند، لذا از آغاز فصل اخیر جمعا ۱۰۳ نفر از هموطنانمان به دنبال ابتلا به آنفلوانزا فوت کردند.

جهانپور ادامه داد: ویروس آنفلوانزا ویروسی پیش بینی ناپذیر و مدام در حال تغییر بوده و هر سال ممکن است متفاوت از سال گذشته باشد، زمانی که شدت بیماری زایی ویروس بیشتر باشد تعداد افراد مبتلا و تعداد کسانی که به بیماری با شدت بیشتر و یا بیماری طولانی‌تری مبتلا می شوند هم افزایش می یابد ولی اگر کسی نکات بهداشتی را رعایت کند و به راه های انتقال بیماری و پیشگیری آگاه باشد، احتمال ابتلای او به این بیماری کمتر می شود و احتمال انتقال بیماری به اطرافیان و دیگران را هم کاهش می دهد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: با رعایت موارد بهداشتی و اعلام شده بیش از ۵۰ درصد بیماری قابل پیشگیری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز