خبرگزاری کار ایران

اعلام جزییات مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در مورد منع تحصیل تعدادی از دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۵۵۲

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: افراد منع تحصیل شده از گروه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل تخلف و عدم وجود شرایط احراز و حد نصاب، بیش از ۱۳۴ نفر هستند و البته قانون برای همه اجرا می شود.

به گزارش ایلنا، کیانوش جهانپور درباره مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره منع تحصیل تعدادی از دانشجویان گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تعداد این افراد بیش از ۱۳۴ نفر بوده است، این تعداد از سال ۹۶ تاکنون برخلاف ضوابط و به انحای مختلف بر کرسی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد نشسته اند.

وی افزود: این تصمیم را شورای سنجش و پذیرش دانشجو گرفته است و تصمیمی نیست که در یک وزارتخانه اتخاذ شده باشد، بلکه در این شورا با پیگیری های وزارت بهداشت و بررسی هایی که به عمل آمده، این تصمیم اخذ شده است.

جهانپور یادآور شد: تصمیمی که در شورا اتخاذ شده است، دقیقا عطف به قانون و مقررات است. در قانون آمده است که هر فردی بر خلاف مقررات و ضوابط و به طرق گوناگون و بدون داشتن حدنصاب یا شرایط لازم به دانشگاه بنشیند و یا تغییر رشته داده باشد، منع تحصیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ بیش از ۱۳۴ نفر بوده اند، اما این مصوبه شامل موارد قبل از سال ۹۶ و حتی بعد از آن نیز می شود. متاسفانه، مواردی از این دست موجب ایجاد یاس و ناامیدی در میان جوانان و کاهش سرمایه اجتماعی نظام آموزشی کشور می شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، عنوان کرد: بدون شک همه دستگاه های مسئول به ویژه وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری خواهند کرد و عزم جدی برخورد با هر گونه بی عدالتی، نابرابری و نقض قوانین در هر جایی که صورت گرفته باشد وجود دارد. این مطالبه و انتظاری است که امروز مردم، جوانان و دانشجویان به طور خاص از مسئولین دارند و در حوزه آموزش قطعا این انتظار پررنگ تر است و همه دستگاه های مسئول باید به این انتظار پاسخ مثبت و درستی دهند.

وی افزود: این اقدام یکی از اقداماتی است که در ماه های اخیر در راستای عدالت آموزشی انجام شده و امیدواریم بازهم تداوم یابد.

جهانپور تاکید کرد: آنچه مشخص است این است که نشستن این افراد و همچنین افرادی که قبل از آن بر خلاف ضوابط بر کرسی این رشته ها نشسته باشند خلاف مقررات بوده و از تاریخ این مصوبه به نوعی از تحصیل منع می شوند و اینکه در آینده چگونه می توانند وارد دانشگاه شوند تابع مقررات است.

وی در پاسخ به این پرسش که این افراد دانشجوی دانشگاه آزاد هستند و آیا دانشگاه آزاد الزامی برای اجرای این منع تحصیل دارد یا خیر، گفت: دانشجوی دانشگاه آزاد در کشور ایران دانشجو است و ضوابط و مقررات پذیرش دانشجو در ایران برای همه یکسان است. ما جزایر جداگانه در ایران نداریم که قوانین متفاوت داشته باشند. بعید هم می دانم دانشگاه آزاد چنین نگاهی داشته باشد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: قطعا مدیریت دانشگاه آزاد هم به دنبال برقراری عدالت و رعایت قوانین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز