خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌ و پرورش:

تعلیم و تربیت باید به یک عنصر کارکردی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۳۳۵

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از منطقه تبادکان مشهد باحضور در جمع همکاران فرهنگی گفت: تعلیم و تربیت باید به یک عنصر کارکردی تبدیل شود.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی  وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در سفر به خراسان رضوی از دبستان باقریه در منطقه تبادکان مشهد بازدید و در جمع معلمان اظهار کرد: افکار و اندیشه ها و تلاش معلمان  از سرمایه های  اصلی آموزش و پرورش است که  می تواند حرکت های بزرگی انجام دهد و نسلی را تربیت کند که در آینده برای کشور مفید باشند. 

وی  با اشاره به ظرفیت های عظیم معلمان افزود: تمام مشکلاتی که امروز مطرح  می شود از دید ما هم پنهان نبوده است .

حاجی میرزایی تصریح کرد : آثار نقایصی که امروز وجود دارد می تواند تهدید جدی برای نظام تعلیم و تربیت ما باشد و تنها تلاش و همت معلمان است که کمی از اثرات مشکلات و تنگناها را کاهش می دهد.

وی گفت: مدرسه باید یک عنصر زنده در محلات  و در ارتباط عمیق با جامعه پیرامون خود  بوده  و با جامعه اطراف خود ارتباطی تنگاتنگ داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زمانی آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خود قرار می گیرد که مدرسه کانون یادگیری و عرصه ای برای ارتباط نزدیک با خانواده و محیط خود باشد و در مجموع باید تعلیم و تربیت را به یک عنصر کارکردی تبدیل کنیم. 

 وی ادامه داد: بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹ درحدود  ۲۳ درصد رشد داشته است اما علیرغم این  افزایش همچنان قادر به پرداخت همه معوقات نیستم.

 عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد : تلاش می کنیم به تدریج چالش ها را پشت سر بگذاریم اما باید در نظر داشته باشیم مجموعه کشور در شرایط سختی قرار دارد و ما در همین وضعیت باید به دنبال بهبود کیفیت کار در آموزش و پرورش باشیم و به دنبال کاهش حجم معوقات پرداختی به معلمان هستیم.

وی درخصوص مشکلات کمبود فضا و نیروی انسانی در مناطق حاشیه شهر مشهد از جمله منطقه تبادکان  اظهار کرد: چند استان باتوجه به تعداد بالای دانش آموز سرانه فضای آموزشی کمتر از متوسط کشور دارند و بر همین اساس تمام تمرکز ما رساندن آن ها به سرانه میانگین کشوری است. 

 حاجی میرزایی با تقدیر مجدد از تلاش های معلمان، روحیه سرزندگی و خلاقانه آن ها را بهترین نیرو برای رشد تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش می تواند  با همراهی و اندیشه معلمان خود برمشکلات پیروز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز