خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بررسی سه پرونده تحقیق و تفحص در شورای شهر از بدهی‌ها تا املاک در اختیارِ غیر/ بلاتکیفی ۱۰۰۰ ملکِ شهرداری

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۲۸۵

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اعلام بررسی سه پرونده تحقیق و تفحص در این شورا گفت: بازپس‌گیری املاک ظرف ماه‌های آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت و امیدواریم تا پایان سال تکلیف املاک روشن شود.

«سید محمود میرلوحی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درخصوص سرانجام بازپس‌گیری املاک شهرداری که در اختیار غیر است، اظهار داشت: سه پرونده تحقیق و تفحص در شورای شهر در حال بررسی است که مسیر آن در حال طی شدن است.  

او با اشاره به موارد تحقیق و تفحص گفت: یکی از موارد درباره بدهی‌های شهرداری است، دیگری در خصوص املاک شهرداری تهران که در اختیار غیر است و همچنین رساتجارت از موارد دیگر تحقیق و تفحص است.

میرلوحی اظهار داشت: پیگیری این پرونده‌ها در مسیر خود قرار گرفته است و تحقیق و تفحص به تایید کمیسیون حقوقی رسیده و به زودی در صحن شورای شهر مطرح می‌شود.

او درباره آخرین وضعیت املاک شهرداری تهران که در اختیار غیر است، گفت: پرونده حدود ۱۰۰۰ مورد از املاک به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران سپرده شده است و کارگروهی  متشکل از و دو نفر از معاونان شهرداری و مدیر دفتر شهردار برای آن در نظر گرفته شده و آنها درباره اینکه آیا ساختمان‌های واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها متناسب با وظایف، اساسنامه‌ها و عملکردها است یا خیر در حال بررسی هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تصریح کرد: آخرین خبری از معاونت اجتماعی و فرهنگی و قولی که داده‌اند، این است که طی یک ماه و نیم تکلیف املاک را روشن کنند و به صورت یک لایحه به شورای شهر ارائه کنند.

او درباره اینکه تاکنون چه تعداد از املاکی که تکلیف آنها روشن شده، باید پس گرفته شوند؟ اظهار داشت: اکنون بیش از  ۲۰۰  ملک بازپس‌گرفته شده است. ما برای بازپس‌گیری این املاک نیز زمانی را مقرر کرده‌ایم که در حال اتمام است و باید هرچه زودتر باقی املاک نیز به دارایی‌های شهر بازگردد، چرا که می‌توانیم آنها را در مسیر پرداخت‌های غیرنقدی و پرداخت دیون شهرداری قرار دهیم و استفاده کنیم.  

میرلوحی ادامه داد: اما برخی از املاک از جمله مواردی هستند که در طرح‌ها قرار دارند و نمی‌توان از آنها برای پرداخت دیون و پرداخت‌های غیرنقدی استفاده کرد و ممکن است برای آنها اجاره‌نامه مجدد تنظیم شود و از کسانی که در حال استفاده هستند، اجاره دریافت کنند.

وی تاکید کرد: بازپس‌گیری املاک ظرف ماه‌های آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت و امیدواریم تا پایان سال تکلیف املاک روشن شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز