خبرگزاری کار ایران

اختصاص اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریالی دولت برای نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی کلانشهرها

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۲۲۹

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، از اختصاص ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کلانشهرهای کشور در نتیجه پیگیری و تلاش شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد علیخانی که در آئین افتتاح پل روگذر تقاطع ۴۵ متری کن با بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی سخن می گفت، ضمن بیان خبر فوق افزود: با توجه به تمهیدات دولت مبتنی بر افزایش قیمت سوخت و تمایل بیشتر شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، علاوه بر تخصیص اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی به این بخش، نیمی از ۳ هزار دستگاه اتوبوسی که قرار است از محل اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی دولت تهیه شود، سهم پایتخت نشینان خواهد بود. 

وی همچنین با اشاره به اینکه که در حال حاضر بیش از ۳۰ پروژه خرد و کلان عمرانی در منطقه ۱۸ در حال اجرا است، ابراز امیدواری کرد طرح مدیریت شهری مبنی بر امتداد بخش جنوبی خط ۳ مترو از بزرگراه آیت الله سعیدی به میدان الغدیر با هدف ترغیب بیشتر شهروندان به استفاده از این سامانه ارزان و ایمن حمل و نقلی عملی شود. 

صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز طی سخنانی در این مراسم، از فعال بودن ۷۷ پروژه عمرانی در نقاط مختلف پایتخت خبر داد و گفت: پروژه احداث بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی در منطقه ۱۸، یکی از طرحهای اولویت دار و حائژ اهمیت عمرانی به شمار می آید. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومانی شورای اسلامی شهر تهران برای اجرای طرحهای عمرانی در سال جاری، ابراز امیدواری کرد تا با تزریق این اعتبارات، بسیاری از طرح های نیمه تمام در مناطق مختلف از جمله طرح احداث بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی که بهره برداری از آن به دلیل عدم همکاری برخی از مالکان املاک معارض به تعویق افتاده است، به ثمر نشسته و گامهای مؤثری در جهت کاهش فاصله شمال- جنوب برداشته شود. 

برپایه این گزارش، سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ نیز در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اخیر مدیریت شهری در این منطقه، خواستار اختصاص اعتبارات کافی برای توافق با مالکان املاک معارض پروژه احداث بزرگراه شهید بروجردی شد؛ پروژه ای که که ضمن خارج کردن منطقه ۱۸ از بن بست موجود، نقش عمده ای در کاهش بار ترافیک خواهد داشت.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی، گفتنی است تقاطع محور ۴۵ متری کن که یکی از تقاطع های ۵ گانه مسیر بزرگراه شهید بروجردی به شمار می آید، شامل یک مسیر زیرگذر و یک پل روگذر است. پل روگذر تقاطع که اخیرا بهره برداری شده است، یک پل بتنی پیش تنیده بوده و طول آن با احتساب کوله ها به ۱۳۶ متر می رسد. تسهیل دسترسی وسایل نقلیه از معابر محلات ۱۷ شهریور و سعید آّباد به بزرگراه آزادگان و دیگر شریانهای ارتباطی از جمله تاثیرات ترافیکی بهره برداری از این پل روگذر است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز