خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امداد و نجات به ایلنا خبر داد:

١٤ استان متاثر از سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک/ امدادرسانی به ٢٦٢٩٠ نفر

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۱۴۹

رییس سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به ٢٦٢٩٠نفر در ١٤ استان متاثر از سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک خبر داد.

«مرتضی سلیمی» رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره امدادرسانی در حوادث جوی (کولاک  برف – سیل و آبگرفتگی) از ٢٥ لغایت ٣٠ آذر گفت: ١٤ استان اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قم، کرمان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، مازندران و هرمزگان متاثر از کولاک، برف، سیل و آبگرفتگی هستند.

وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده، تصریح کرد: در ٢٨٤ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و ٢٤ محور کوهستانی به ٢٦٢٩٠ نفر امدادرسانی شده‌است. همچنین اسکان اضطراری برای ١٧٣٢ نفر آماده شده است.

رییس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر با بیان اینکه ١ نفر در بندرعباس جان خود را از دست داده‌است، خاطرنشان کرد: ٢٤٥ دستگاه خودرو از مسیر کولاک و برف رهاسازی شده‌اند. همچنین از ٢٨١ واحد منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفته‌است.

سلیمی با بیان اینکه ٢٤٩ تیم شامل ١٢٤٥ نفر در این عملیات حضور داشتند به اقلام امدادی توزیع شده در حوادث جوی اشاره کرد و گفت: ٣٥٣ دستگاه تخته چادر، ٧٧٥٤ تخته پتو، ٣٤٦٧ تخته موکت، ١١٦٤٤ کیلوگرم نایلون، ٤٢٤ ست شست‌وشو، ٢٦٥ ست بهداشتی، ٨٠٣ ثوب البسه، ١٠٠٧ شعله والور، ٣١٨١ بسته غذایی، ١٩٦٠٣ بطری آب معدنی، ١٠٢٧٨ قوطی کنسروجات، ٦٨١ کیلوگرم خرما، ١٥٢٤٥٨ قرص نان، ١٠١٩ کیلوگرم برنج، ٣٤٣ کیلوگرم روغن، ٧٥١ کیلوگرم حبوبات، ٧٤٥ کیلوگرم قند و شکر، ١٠٤٦ بسته بیسکوویت، ٢٠٠٠ کیلوگرم آرد توزیع شده است.

به گفته وی امدادرسانی در خوزستان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز