خبرگزاری کار ایران

اطفاء ۳۲ مورد پسماندسوزی و ضایعات‌سوزی فقط در یک شب/ پلمب ٩ واحد آلاینده

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۹۸۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: طرح گشت و پایش شبانه محیط زیست استان تهران که از بیست و سوم آبان ماه امسال آغاز شده است، این روزها به سبب افزایش آلودگی هوا و انباشت آلاینده در آسمان شهر تهران با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در تشریح گشت و پایش شبانه محیط زیست در شب گذشته پنجشنبه ۲۸ آذرماه اظهار داشت: در این گشت ١١ اکیپ گشت محیط زیست، بیش از سی و پنج محور اصلی و فرعی را در سطح استان تهران و در مجموع ١٠ شهرستان مورد پایش قرار دادند.

وی افزود: بر اساس گزارشات دریافتی، در این پایش ها مجموعا ۳۲ حریق رویت شد که ماموران محیط زیست راسا و یا با همکاری آتش نشانی نسبت به اطفاء آن اقدام کردند و در این ارتباط دونفر متخلف دستگیر و تحویل کلانتری شدند.

محمودی با اشاره به اینکه شب گذشته ١١٨ واحد صنعتی و صنفی کوچک و بزرگ مقیاس در سطح استان مورد بازدید گشت های محیط زیست قرار گرفتند، گفت: این واحدها بیشتر واحدهای صنعتی،ریخته گری، ذغالگیری، بازیافت و واحدهای تولید شن و ماسه و بتن بودندکه در کنار این چند شهرک صنعتی و شهرک اسقاط خودروهای فرسوده نیز پایش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در جریان این گشت و پایش ها ٩ واحد آلاینده پلمب شدند که شامل یک واحد ریخته گری در شهرستان بهارستان، یک کارگاه غیرمجاز پسماند سوزی پلاستیک در پیشوا، یک واحد تولید بتن و یک واحد شن و ماسه در شهریار، و همچنین دو واحد آسفالت ، یک واحد ذوب باطری و دو واحد بتن در شهرستان قدس بودند.

وی با بیان اینکه برای ١٣ واحد آلاینده نیز اخطاریه محیط زیستی صادر و به آن ها ابلاغ شد، اظهار داشت: ابلاغیه عدم فعالیت برای واحدهای ریخته گری و واحدهای بالقوه آلاینده در شهرک های صنعتی قلعه میر و بهاریه شهرستان بهارستان و همچنین شهرک صنعتی غیر دولتی ده حسن در رباط کریم و سایر شهرک های مرتبط صادر شد.

محمودی با اشاره به توقیف یک خودروی حمل بتن در شهرستان بهارستان نیز گفت: برای انجمن های تولیدکنندگان شن و ماسه، بتن، آسفالت و بازیافت نخاله های ساختمانی در تهران نیز ابلاغیه عدم فعالیت در شرایط اضطرار آلودگی هوا صادر و ابلاغ شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان گفت : سیمان تهران نیز شب گذشته بطور جداگانه چهار مرتبه بازدید و پایش شد که در هر چهاربار این واحد از سوخت مازوت استفاده نمی کرد.

این گزارش می افزاید: تا دیروز هوای تهران ۲۵ روز پاک،۱۹٤ روز سالم، ۵۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۴ روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز