خبرگزاری کار ایران

قبادی‌دانا:

هزینه‌کرد ۱۹‌ میلیاردی بابت احداث ساختمان شیرخوارگاه شبیر/ ۲۶ هزار نفر از کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۹۳۸

رئیس سازمان بهزیستی کشور از هزینه‌کرد ۱۹‌ میلیاردی بابت احداث ساختمان شیرخوارگاه شبیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاح بزرگترین و مجهزترین شیرخوارگاه کشور با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، حبیب‌الله بوربور، رییس مجمع خیرین، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و جمعی از خیرین برگزار شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح این شیرخوارگاه گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار نفر از کودکان بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند که در حدود ۱۶ هزار نفر از آنها در خانواده های جایگزین نگهداری می شوند.

قبادی دانا تصریح کرد: در حدود ۱۰ هزار نفر از فرزندان در ۳۴ شیرخوارگاه در سراسر کشور و بیش از ۱۵۰ مرکز شبه خانواده نگهداری می شوند و دولت از طریق بهزیستی مبالغی را در قالب یارانه به مراکز شبه خانواده ها پرداخت می کند.

وی افزود: هرچقدر که مسیر برای مشارکت موثر و فعال خیرین بیشتر باز شود، کار بهتر و مناسب تر پیش می رود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این مکان در سال ۱۳۳۲ پایه گذاری شد و طبق آمار قدیمی ترین شیرخوارگاه کشور است. این ساختمان فرسوده بود و کلنگ زنی آن در سال ۹۴ انجام شد و یک نمونه موفق برای انجام خیر جمعی توسط خیرین بوده است.

وی با بیان اینکه اینجا بزرگترین و مجهزترین شیرخوارگاه کشور است ادامه داد: در این مکان یک روف گاردن برای آفتاب گرفتن بچه ها، آشپزخانه مدرن، استخر شنا، اتاق قرنطینه، شیرخوارگاه، محل درمانی و تاسیسات پیشرفته ای در نظر گرفته شده و بیش از ۳۵۰ نفر از خیرین عزیز در بازسازی این مجموعه مشارکت داشتند.

قبادی دانا گفت: امیدوارم افتتاح ساختمان جدید شروعی برای فعالیت سیستماتیک مجمع خیرین کشور و جامعه معلولان باشد و مقدمه ای برای استاندارسازی سایر مراکز شیرخوارگاهی و شبه خانواده در کشور باشد که الگوی آن را در این مکان ایجاد کردیم.

قبادی دانا ادامه داد: برای احداث ساختمان جدید ۱۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: هدف ما گسترش مراکز شبه خانواده نیست، بلکه هدف این است کودکان بی سرپرست و باید پشت در خانواده ها حضور پیدا کنند و بنیان رشد آنها در خانواده ها فراهم شود.

وی به افتتاح سامانه های جدید در سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: به دنبال ایجاد سامانه هایی هستیم تا موضوع فرزندخواندگی را در کشور نهادینه تر کنیم و در روزهای آینده سامانه ملی فرزندخواندگی افتتاح می شود و امیدواریم نظارت رسانه ها و نظارت مردمی منجر به افزایش حضور فرزندانمان در جمع خانواده ها باشد. همچنین سامانه دیده بان نیز در روزهای آینده افتتاح می شود که به واسطه آن ۴۴ مرکز تحت پوشش بهزیستی تحت نظارت مردم قرار می گیرد و مردم می توانند توسط آن فعالیت های مراکز را گزارش دهند.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز