خبرگزاری کار ایران

منصور غلامی:

تکریم علما و‌ بزرگان الگوسازی برای جوانان است

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۸۵۷

وزیر علوم گفت: دانش، پارسایی و بصیرت سه مولفه وجودی آیت‌الله تألهی همدانی است؛ ایشان با مراتب معرفتی و‌ سلوکی از جامعه غافل نبود و‌ تا پایان عمر شریفش همگام با انقلاب و امام راحل بودند.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در کنگره ملی آیت‌الله تألهی همدانی که امروز در سالن همایش‌های دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان برگزار شد، گفت: تکریم علما و بزرگان غیر از اینکه تکلیف در نشر علم است، الگوسازی برای جوانان و آینده‌سازان مملکت نیز هست؛ تکرار این نوع جلسات می‌تواند چراغ راهی برای نسل جوان باشد.

وی بیان کرد: باید اشاره کنم که شاگرد یکی از آقازاد‌ه‌های ایشان بودم و نوه ایشان شاگرد بنده بودند؛ این را باید گفت که ایشان بیت صالحی از خود به جا گذاشتند. فرزندان ایشان اهل علم و حلم و اخلاق هستند.

غلامی اظهار کرد: کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله تألهی همدانی فرصتی برای بازشناسی این شخصیت بزرگ و معرفی بنیان‌های فکری و شیوه‌های سلوکی برای علاقه‌مندان علم و اخلاق به ویژه نسل جوان جویای حقیقت است. آیت‌الله تألهی همدانی از جمله ستارگان درخشانی است که بر تارک این مرز و بوم، شهر علم و عرفان، همدان عطرافشانی کرده است و اکنون جزبه الهی او دل‌ها را به‌هم نزدیک ساخته، کدورت‌ها را کنار زده و ‌همگان را به ادب معلیٰ فرا می‌خواند.

وزیر علوم تاکید کرد: شکفتگی روحی و اندیشه‌های حکیمانه از سویی وساده‌زیستی و مردم‌داری ایشان از سوی دیگر تصویری جذاب از او در ذهن و دل مردم ساخته و ذکر جمیلش برای عامی شورانگیر و بهجت‌آفرین است.

در ادامه این مراسم نیز از کتاب‌ها، تمبر یادبود و مستند آیت‌الله تألهی همدانی رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز