خبرگزاری کار ایران

سردار مومنی خبر داد:

کشف بیش از ۷۰۰ تن مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۲۹۰

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از ۷۰۰ تن مواد مخدر کشف شده که ۴۰ تن هروئین و مرفین بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر گفت: امیدواریم این مرکز با انتقال تجربه‌ها در کاهش اعتیاد کمک کند. ۴ حوزه اصلی در جلوگیری از اعتیاد در جمهوری اسلامی ایران بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: یکی از آنها مقابله با عرضه است که جمهوری اسلامی با توزیع و ترانزیت مواد مقابله می‌کند و تفاوتی ندارد که در داخل کشور یا خارج کشور توزیع شود و چندین هزار شهید در این راه تقدیم کرده‌ایم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ تن مواد مخدر کشف شده که ۴۰ تن هروئین و مرفین بود که مصرف عمده آن در کشورهای اروپایی است. مبارزه با مواد مخدر ادامه می‌یابد چراکه مواد مخدر دشمن بشریت است.

مومنی با اشاره به حوزه درمان گفت: حوزه بعدی درمان است، چراکه افرادی که گرفتار شدند باید درمان شوند تا بتوانند به چرخه زندگی بازگردند. اقداماتی خوبی در درمان داشتیم و بیش ۹ هزار مرکز درمانی در کشور در حال فعالیت هستند و بدون هیچ تبعیضی به متقاضیان کمک می‌کند.

سردار مومنی بیان کرد: تکنیک های مختلفی در مقابله با مواد مخدر آزمایش شده است و جمهوری اسلامی به این راهبرد رسیده که علاوه بر مقابله با ورود مواد مخدر برای پیشگیری نیز اهمیت ویژه ای قائل شود چراکه راه حل اصلی پیشگیری است و گروه های جوان باید یاد بگیرند قاطعانه به هر پیشنهاد منفی نه بگویند.

وی با اشاره به طرح یاریگران گفت: طرحی به نام یاریگران زندگی به تصویب رسید که بر این اساس جامعه، نهادها، دولت و مردم کمک کنند در گام اول یاری بدهند به افرادی که دچار اعتیاد شدند تا بعد به چرخه زندگی برگردند همچنین از آنهایی که در معرض آسیب هستند با اقدامات پیشگیرانه جلوگیری کنیم که به اعتیاد دچار نشوند.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به اقدامات خود در حوزه درمان، کاهش آسیب، صیانت اجتماعی و پیشگیری ادامه می‌دهد. براساس گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل، اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در حال افزایش است در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۸۵ هزار مرگ میر در دنیا گزارش شده که ۲/۳ درصد آن مربوط به این مشکل است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر برنامه ای برای جلوگیری از قاچاق مواد، درمان و پیشگیری دارد.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این مرکز نشان داد تحریم ها در مقابله با قاچاق مواد مخدر، درمان معتادان و همکاری ایران با سازمان ملل متحد تاثیری نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز