خبرگزاری کار ایران

حاجی میرزایی تأکید کرد:

لزوم کمک به رفع خلاءهای قانونی نظام تعلیم و تربیت

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۰۷۶

وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر اصلاح و رفع خلاءهای قانونی و نظارت بر حسن اجرای قوانین حمایتی از نظام تعلیم و تربیت تأکید و از این سازمان خواست تا در این موضوع ورود کند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در دیدار با حسن درویشیان اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان بازرسی کل کشور یک هدف مشترک دارند و آن انجام صحیح امور و مأموریت‌ها بر مدار قانون است.

 

وی افزود: عزم و اراده آموزش‌وپرورش بر این است که اولا تا جایی که امکان‌پذیر است امور محوله بدون هرگونه خطا و اشتباه انجام شود و دوما  تلاش داریم کارایی بهتر و عملکرد موفق‌تری ارائه دهیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: باوجود گستردگی ، حجم مسائل  و موضوع‌های مربوطه،تمام اراده ما در آموزش‌وپرورش حرکت بر مُرّ قانون و رعایت دقیق همه ضوابط و مقررات است.

وزیر آموزش‌وپرورش در این دیدار ضمن اشاره به‌ضرورت گفت‌وگو ، مفاهمه و انجام واکنش سریع نسبت به اجرای مطلوب قوانین و مقررات  و پیشنهادهای موضوع ماده(۱۰) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور،  از سازمان بازرسی خواست تا مجموعه مناسبات و تعاملات دو دستگاه از یک مجرا و مسیر هماهنگ  دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به نقش اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی از قوانین و مقررات، کمک‌های تخصصی سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند در زمینه آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان و نیز شناسایی گلوگاه‌های فساد و ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق ذی‌نفعان آموزش‌وپرورش را فراهم کند.

حاجی میرزایی در ادامه با استقبال از ورود سازمان به نحوه اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش  و کمک به رفع موانع اجرایی آن بر جلب نظر سازمان بازرسی نسبت به وضع گذشته، حال و آینده این سند و چالش‌های پیش رو تأکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این دیدار با اشاره به اهمیت کار آموزش‌وپرورش، پایه تمام بخش‌های کشور و زیرساخت اصلی تحقق اهداف انقلاب اسلامی را آموزش‌وپرورش عنوان و اعلام کرد: ارتباط آموزش‌وپرورش با خانواده، جامعه، حوزه کار و زندگی و ... یک رابطه ناگسستنی و عمیق است که البته آسیب‌ها و ایرادهایی هم دارد، بنابراین آموزش‌وپرورش یک دستگاه پایه‌ای و اصلی کشور است؛ بنابراین همه بخش‌ها و دستگاه‌ها هر کمکی که می‌توانند باید به این مجموعه داشته باشند.

حسن درویشیان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای سند تحول، بر اهمیت  این سند تأکید و اظهار کرد:  هرچند سند تحول آموزش‌وپرورش یک سند بنیادین و اساسی  است اما در یک‌زمان کوتاه قابل‌اجرا نیست و باید برنامه اجرایی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای تحقق آن تعریف کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رویکردهای جدید سازمان بازرسی کل کشور، تعامل دو دستگاه  در جهت اجرای قانون و مسئولیت‌های طرفین را ضروری خواند و با اعلام اینکه خط قرمز سازمان ، فساد است بر حمایت از مدیران قانون‌گرا ، پاک دست و شجاع تأکید کرد.

وی با اشاره به هفته پژوهش و تبریک این هفته به پژوهشگران تصریح کرد: پژوهش یک امر ضروری برای همه بخش‌های کشور است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه و کاربست نتایج پژوهش‌ها در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز