خبرگزاری کار ایران

ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در خیابان طالقانی بدون طرح مطالعاتی

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۹۵۴

نخستین گزارش شورایاری‌های محلات در صحن شورای شهر تهران توسط دبیر شورایاری منطقه شش قرائت شد.

نخستین گزارش شورایاری‌های محلات در صحن شورای شهر تهران توسط دبیر شورایاری منطقه شش قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و هشتادوسومین جلسه شورای شهر تهران دبیر شورایاری منطقه شش، محله وصال شیرازی به ارائه گزارشی به وضعیت این محله پرداخت.

حجت الاسلام حسین ایمانی ابتدا گزارشی از عملکرد و اقدامات شورایاری این محله ارائه داد و گفت: تلاش در جهت نگهداری و حفظ درختان چنار در خیابان‌های قدس، فلسطین و نادری و همچنین حل مشکلات کوچک محله همانند بهسازی معابر، آسفالت‌ کوچه‌ها و خیابان‌ها از جمله اقداماتی بوده که شورایاری در این منطقه انجام داده است.

وی در ادامه به برخی از مشکلات محله اشاره کرد و گفت: در خیابان طالقانی یک مسیر دوچرخه سواری ایجاد شده است اما سوال من این است که آیا مطالعاتی برای این طرح صورت گرفته است آیا ظرفیت و زیرساخت‌های لازم در شهر تهران برای راه‌اندازی مسیر دوچرخه در خیابان‌های اصلی وجود دارد.

ایمانی افزود: آیا این طرح باعث تشدید ترافیک و کمبود محل پارک خودرو برای شهروندان نخواهد شد.

وی همچنین به بودجه اختصاص داده شده به منطقه شش نیز اشاره کرد و گفت:‌ بودجه بندی منطقه که در سال‌های گذشته پایه‌گذاری شده در بسیاری از موارد با ایراداتی همراه بوده به گونه‌ای که شاخص‌های گذشته مبنا قرار می‌گرفت و فقط اعداد تغییر می‌کردند در حالی که بودجه باید بر اساس شاخص‌های منطقه و برنامه‌های اجرایی سطح منطقه محقق گردد.

وی با بیان اینکه با توجه به فشارهای اقتصادی که بر مردم وارد است بازارهای روز شهرداری کمک شایانی به معیشت خانواده می‌کنند تصریح کرد: با توجه به این موضوع و دقت به این نکته که در شمال منطقه 11 بازار روزی وجود ندارد به علاوه بازارهای روز منطقه شش نیز برای محله وصال قابل دسترسی است لذا ایجاد بازارروز محلی در این منطقه یک نیاز مبرم است.

وی افزود: برای حل این مساله در خیابان وصال شیرازی مکانی در نظر گرفته شد اما سال‌هاست که بلااستفاده مانده است.

ایمانی همچنمین به طرح توسعه دانشگاه تهران نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 15 مدرسه و مرکز آموزشی، فرهنگسرای هنر و همچنین تعداد زیادی سینما در اطراف دانشگاه تهران وجود دارد و باید به طرح توسعه دانشگاه توجه ویژه‌ای داشت این در حالی است که برخی در مورد توسعه دانشگاه سنگ‌اندازی می‌کنند و می‌خواهند آن را به زمین بزنند.

وی افزود: زمین ها در این فریز شده است. قبلا 13 هزار نفر در حوالی دانشگاه تهران ساکن بودند و اکنون به 10 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این طرح در شورای عالی شهرسازی ملغی شده شهروندان در انتظار ابلاغ آیین‌نامه به منظور تعیین وضعیت املاک خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز