خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر تهران:

آلودگی هوای تهران افتضاح است

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۸۶۲

رییس شورای شهر تهران آلودگی هوای تهران را افتضاح عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به آلودگی شدید هوای تهران هیچ کدام از اعضای شورای شهر تهران تذکری ندادند، گفت: همه تذکر دادند، از جمله خود من. من به عنوان رییس شورا در ابتدای جلسه صحبت کردم و وقتی رئیس می گوید یعنی همه گفتند.

وی در پاسخ به این سوال که چه دستگاه هایی در رفع آلودگی موثر هستند گفت: در یک مصاحبه در شبکه افق بحث اصلی آلودگی هوا را مفصل گفتم و از شما می خواهیم قشنگ آن را گوش دهید و منعکس کنید.

وی گفت: منشا آلودگی متفاوت است و دستگاه های مختلفی در این امر دخیل هستند و این یک مساله حاکمیتی است. منشا آلودگی مصرف سوخت بالا در تهران، نوع سوخت و گرمایش دستگاه های حرارتی است و اگر بخواهند تصمیم بگیرند، باید تصمیمات ویژه بگیرند و به همین دلیل می گوییم تصمیم حاکمیتی است.

هاشمی افزود: تعداد زیادی از دستگاه ها در این مساله درگیر هستند و فرابخشی است. ما از خدایمان است که ۹ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم اما از زمان گران شدن بنزین حتی یک ریال هم به حمل و نقل نداده اند.حمل و نقل عمومی شهرها ۴۰ هزار میلیارد ریال طلبکار هستند و در ۱۱ سال اخیر، یک ریال هم به حمل و نقل عمومی پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: آلودگی هوا در کلانشهرها بحث حاکمیتی است و باید بنشینند و تصمینی درباره آن بگیرند، الان می بینید که آلودگی هوا افتضاح است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آقای حناچی اعلام کردند اگر باران نمی بارید باد تهران تخلیه می شد، گفت: آقای حناچی این را گفتند؟ تعطیل یا تخلیه؟ بین تعطیلی و تخلیه فرق است. من روز گذشته شاخص ها را چک کردم و عدد از ۱۸۷ بالاتر نرفت. امیدوارم سخنان را درست منعکس کنید، چرا که صحبت های من درباره مترو تقطیع شد و مردم مرا مسخرا کردند و از آن گلایه دارم. در صورتی که من گفتم مترو شلوغ است اما من در یک جای خلوت سوار شدم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که تفاهم نامه ای میان بنیاد مستضعفان و شهرداری بسته شد و اعضای شورای شهر از آن بی اطلاع بودند گفت: آقای حناچی در جلسه هم اندیشی دراین باره صحبت کردند، اما بعضی از اعضا از جمله آقای سالاری مخالفت کردند، چرا که نباید ساختمان هایی که دارای امکانات مناسب نیست را با ساختمان های مناسب شهرداری تهاتر کنیم.

رییس شورای شهر ادامه داد: آقای حناچی به خاطر یکپارچگی زمین های عباس آباد و فضای سبز و مصلی با آنجا موافق بودند چرا که در مجاورت فضای سبز است و اجازه ساخت و ساز در آن وجود ندارد.

وی گفت: اگرچه که در طرح داریوش که مربوط به قبل از انقلاب است قرار بود سه برج سی طبقه و یک برج گرد ساخته شود که بعد از انقلاب منتفی شد و باید برویم و دلیل علاقه حناچی را بپرسیم. شهرداری برای آن پول نمی دهد بلکه بحث تعویض و تهاتر مطرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز