خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اهواز در گفت‌وگو با ایلنا:

سرازیری فاضلاب به منازل مسکونی در اهواز، کارون و حمیدیه/ هیچ اقدامی برای ساماندهی آب‌های سطحی انجام نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۶۷۶

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر فاضلاب در داخل شهر اهواز، کارون و حمیدیه به داخل خانه‌‌های مردم پس زده شده و شرایط بدی ایجاد شده‌است.

«علی ساری» نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت اهواز در پی بارندگی و آب‌گرفتگی معابر شهری و بالا آمدن فاضلاب در این شهر گفت: در اهواز و مناطق اطراف آن با دو مسئله آب‌های سطحی و فاضلاب مواجه هستیم. متاسفانه سیستم فاضلاب در این مناطق نقص‌های خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: در اهواز نزدیک به ۵۰ درصد از کلکتورها یا کانال‌های جمع‌آوری فاضلاب هنوز تکمیل نشده است و تنها در شرق اهواز تصفیه خانه فعال است و در غرب آن هنوز تصفیه‌خانه‌ای برای فاضلاب وجود ندارد. تحت این شرایط شبکه قدیمی موجود فاضلاب هم به دلیل قدیمی و فرسوده بودن ریزش‌های شدید داشته و همین موضوع باعث گرفتگی در شبکه فاضلاب شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل گرفتگی‌های زیاد شبکه فاضلاب عملا امکان دفع سیستم فاضلاب و آب‌های سطحی همزمان وجود ندارد. متاسفانه با اینکه یکی از وظایف شهرداری ساماندهی آب‌های سطحی در سطح شهر است، اما به هیچ وجه اقدامی در این زمینه تاکنون انجام نداده است و به طور مداوم اعلام می‌کردند برای ساماندهی آب‌های سطحی منابع مالی در اختیار ندارند. البته به تازگی نیز اعلام کرده‌اند که وظیفه شهرداری سامان‌دهی آب‌های سطحی نیست.

ساری ادامه داد: در حالی‌که در قانون به طور مشخص آمده است که ساماند‌هی و جمع آوری آب‌های سطحی وظیفه وزارت کشور و به ویژه شهرداری‌ها است، اما شهردار معتقد است که وظیفه شهرداری نیست. ما در صحن علنی مجلس نیز درباره همین موضوع صحبت‌ کرده‌ایم و امیدواریم دولت یا از طریق وزارت کشور یا از طریق استانداری تکلیف را مشخص کند و به یک سری از مسئولان که طبق قانون هنوز با وظایف‌شان آشنا نیستند، وظایف‌شان را گوشزد کند.

وی با بیان اینکه نباید در این شرایط خاص مسئولان بگویند ما منتظر این هستیم که باران تمام شود و راه‌حلی نیست، تصریح کرد: مسئولان می‌توانند از ظرفیت و امکانات موجود در شهر استفاده کنند به ویژه می‌توانند برای تخلیه آب شهر از پمپ‌های قوی که از طریق شرکت حفاری تهیه کرده و در زمان سیل از آن استفاده کرده بودند نیز استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان این مشکلات را رقم زده‌اند و برای جمع کردن این مشکلات نباید منتظر قطع باران باشند. متاسفانه حتی در برخی نقاط فاضلاب به داخل خانه‌های مردم سرازیر شده است. فاضلاب در داخل شهر اهواز، کوت عبدالله، شهرستان کارون، حمیدیه به داخل خانه‌‌های مردم پس زده شده و شرایط بدی ایجاد شده‌است.

ساری تصریح کرد: با استاندار و مدیر آبفا در خصوص وضعیت این مناطق صحبت کرده‌ایم. اگر چه رهبر انقلاب نیز تاکیدات ویژه‌ای در این باره رسیدگی به این مناطق داشتند و در خصوص کلکتورهای فاضلاب شهری دستورات ویژه‌ای صادر شده است، اما برای عملی شدن این دستورات زمان لازم است و باید بحران موجود توسط مدیر بحران و استانداری مدیریت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز