خبرگزاری کار ایران

ساخت دستگاه ایکس ری در داخل کشور یک سوم هزینه خارجی است

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۲۵۲

معاون رییس جمهور گفت: کشور ما در ساخت شتاب دهنده، نرم افزار و سخت افزار دستگاه‌های ایکس ری هیچگونه مشکلی ندارد و هزینه ساخت دستگاه ایکس ری در داخل کشور یک سوم دستگاه خارجی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری در حاشیه نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه آخر ستاد مبارزه با مواد مخدر رییس جمهور تاکید داشت که از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ در حوزه مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها ظرفیت مناسبی در جهت کشف و اقدامات در حوزه کاهش اثرگذاری مواد مخور در جامعه دارند. ساخت داروهای ترک اعتیاد در داخل کشور، هوشمندی سازی مراکز مبارزه با مواد مخدر و نظارت بر مراکز نیازمند توسعه استارتاپ‌ها دارد.

ستاری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ساخت و استفاده دستگاه ایکس ری در داخل کشور گفت: خوشبختانه با تلاش شرکت‌های دانش بنیان امروز سه دستگاه ایکس ری کامیونی در داخل کشور ساخته و تحویل مرزبانی شده است. خوشبختانه امروز کشور ما در ساخت شتاب دهنده، نرم افزار و سخت افزار دستگاه‌های ایکس ری هیچگونه مشکلی ندارد و هزینه ساخت دستگاه ایکس ری در داخل کشور یک سوم دستگاه خارجی است.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر ما نیازمند راهکارهای بومی هستیم، گفت: امروز در عرصه مبارزه با مواد مخدر نیازمند تشکیل یک زیست بوم هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز