خبرگزاری کار ایران

ستاری اعلام کرد:

ضرورت استفاده از دانش شرکت‌های بومی و دانش بنیان در مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۲۳۱

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر ضرورت استفاده از دانش شرکت‌های بومی و دانش بنیان در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و اسکندر مومنی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ابتدای این نشست گفت: پیچیدگی حرکات دنیای امروز این ضرورت را ایجاد می‌کند که در حوزه تکنولوژی‌های مرتبط کار کنیم همانطور که بیشتر کشفیات شما از بحث‌های اطلاعاتی است و تکنولوژی می‌تواند این بستر را فراهم کند.

وی افزود: باید برخی مسائل را در حوزه پژوهش در نظر گرفت. دانشگاه به شما محصول تحویل نمی داد، محصول آن آدمها هستند که تربیت می‌کند و شرکت‌ها باعث خروج محصول می‌شود. سربازهای ما در کف بازار شرکت‌ها هستند که‌ مبارزه می‌کنند و به همین دلیل تاکید بر شرکت‌های دانش بنیان داریم.

ستاری تصریح کرد: ما در این حوزه‌ها در خدمت شما هستیم. باید بازار را در اختیار آنها قرار دهید، شما بازار بزرگی دارید و باید برای این مساله درباره آن صحبت کنیم چراکه در این حوزه شرکت‌های فوق العاده‌ای داریم.

وی افزود: در حوزه‌های مرزبانی نیازی به موانع فیزیکی نداریم و تکنولوژی‌های فوق‌العاده‌ای در کشور وجود دارد و در این زمینه هوش مصنوعی امکانات فوق العاده در اختیار شما می‌گذارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: ما با تکتولوژی می‌توانیم هزینه‌های انسانی و مادی را پایین بیاوریم و افرادی که در مبارزه با قاچاقیان موادمخدر به شهادت می‌رسند را در بخش‌های دیگری از جامعه به کار بگیریم چراکه شرکت های فوق العاده ای داریم که در حوزه هوش مصنوعی به خوبی کار می کنند و می توانید تعداد شهدا و مجروحانی که جناب مومنی به آن اشاره کردند را با استفاده از تکنولوژی کاهش دهد.

وی ادامه داد: باید برای مبارزه با موادمخدر به دنبال راه حل‌های بومی باشیم و برای دست یافتن این راه حل‌ها هم از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: آنچه باعث پیشرفت می شود در هر حوزه‌ای زیست بوم است و این مساله که کسانی که خلاقیت و نوآوری دارند در این زمینه مشارکت داشته باشند مهم است.

ستاری افزود: زیست بوم زمانی شکل می‌گیرد که زیرساخت‌ها را بدانیم و باید از هر تکنولوژی استقبال کنیم.‌ ما نیروی انسانی فوق العاده‌ای داریم اما باید اکوسیستم را ایجاد کنیم. ما در خدمت شما هستیم و آمادگی پرداخت هزینه در این سیستم را داریم.

وی با بیان اینکه این آمادگی را داریم در توسعه زیرساخت‌ها حضور داشته باشیم افزود: ما این آمادگی را داریم که در کمیته مشترکی که بتواند فناوری‌های موجود را به شما ارائه دهد حضور داشته باشیم و این آمادگی را داریم که بانک اطلاعاتی خود را در اختیار شما قرار دهیم تا هزینه های شما را کاهش می دهد.

ستاری گفت: حاضرم برای مبارزه علمی با موادمخدر از جیب هزینه کنم. تحولات تکنولوژی تحولاتی است که به افرادی که در حوزه مبارزه با موادمخدر فعال هستند کمک بسیاری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز